יקב נבו

בשבוע שעבר מתקשר אלי הבוס של הגברת ומודיע שהחליט לפנק את המשרד בסופ"ש בירושלים. נפלא אמרתי אבל מה בתוכנית? נגיע לירושלים סיבוב קצר בשוק מחנה יהודה, מסעדה טובה ומשם למלון.
בלי לחשבו פעמיים אמרתי לו: אם נוסעים לירושלים עוצרים ביקב נבו לביקור. היקב כשר ? כשר עניתי.
המלצות יש לך על המקום? אם איל גוטמן הוא הממליץ והצלם שלו מצפה לנו חוויה גדולה עניתי בבטחון עצמי, ואני בלב פנימה אין לי מושג על מה אני מדבר.
שיחת תאום ביום חמישי עם איריס זוגתו של נבו, שיחה של תיאום ציפיות, והמתנה של יום לראות מה מחכה לנו.


אתחיל ואומר שהדרך לשם בתקופה זו של השנה כאשר הכל ירוק ופורח מקסימה ובהחלט מזכירה מקום אחד: טוסקנה.


הגענו ביום שישי בשעה 10:30 ולפני שהכרנו ואמרה שלום ישר הגישה לנו איריס קנקן צונן של מיץ לימון נענע טבעי.
לאחר מספר דקות הגיע נבו ולאחר שיחת נימוסין קצרה ישר החברה הפציצו בשאלות. תמתינו אמר כל דבר בזמנו....הבחור פרפקציוניסט ברמה מטורפת, כל דבר בזמן שלו, לאט לאט, בדיוק כמו שהוא עושה את היין או כל דבר אחר במרכז המבקרים שלו. החברה הגיעו והתחלנו בסקירה על המקום, ירדנו למרתף היין שלו ( שם הייתי מוכן לגור ), ואז הגיעה השעה להיכנס למרכז המבקרים. לפני שאספר לכם על הזוג המקסים והדרך שעברו אני חייב לציין שאם יש דירוג למרכז מבקרים אז אצלי הם זכו במירב הנקודות. כל פרט מושקע בטוב טעם. שולחנות ארוכים שיכולים לארח 60 איש, מטבח ברמה גבוהה, והמקום כשר.



כאשר נכנסים למרכז המקרים המשפט: שיכור ולא מיין מקבל משמעות חדשה. וכן היינו מעט שיכורים בהמשך מהיין הנפלא.
אז אם אתם מחפשים מקום מקסים למסיבה כלשהי או ליום גיבוש מטעם העבודה באמצע היום, או שיש לכם סיבה למסיבה בערב לא תתאכזבו.
במקום יש מסכים ואמצעי הגברה גם לאלו שעורכים כנסים.


אז איך הכל התחיל: לפני מספר שנים הדודה של נבו חלתה קשות ועל מנת שהיא לא תתעייף מהנסיעות לבית החולים בירושלים הוא הציע לה להתארח אצלו. והדודה אשה מיוחדת במינה למרות כל הטיפולים שעברה היתה קמה בבוקר ומתחילה לקטוף זיתים, תאנים, ולעשות מטעמים. התחלפו עונות השנה והגיע זמן בציר הענבים.
נבו אולי תביא כמה אשכולות ואלמד אותך לעשות יין?


האיש חשב בליבו שהדודה השתגעה מעט אבל לא רצה לאכזב אותה נסע לשכן וביקש ממנו מספר אשכולות של ענבים.
החברה התחילו לדרוך על הענבים ואת הנוזל היקר הכניסו למכלי פלסטיק. לאחר זמן מה הגיעה זמן הטעימה וכולם נפלו מהרגליים. יצא להם יין משגע. "משוגעת " "משוגעת" אבל יודעת לעשות יין הדודה.
כך לאט לאט נבו נתפס לעניין והתחיל לשתול ללמוד לחקור את הנושא אבל על דבר אחד לא ויתר. את השורה ממנה בצר את היין הראשון ביקש מהשכן לעצמו ועד היום שורה זו נותנת יין מעולה.
והשנה נבו הכין יין רוזה ואיך לא הוא הקדיש אותו לדודה היקרה.
המקום הפך ליין בוטיק שמייצר כיום 7000 בקבוקים ורובם נמכרים במקום.


טעמנו 3 סוגי יין : לבן מזן ויניונה , מרלו, ובלנד שמורכב ממרלו קברנה, ופטיט ורדו.
היינות היו טעימים כאשר חלק אהבו יותר את המרלו וחלק יותר את הבלנד. מבחינתי האישית זה כמו להגיד איזה ילד אתה אוהב יותר. היינו חזקים  ממש בועטים בבלוטות הטעם. מומחה גדול ליין אני עדיין לא ואצלי זה מסתכם בטעים או לא טעים, אצל נבו הכל היה לי טעים.
כמובן שחייבים לאכול משהו כשטועמים יין בשעות הצהריים המוקדמות ולכן איריס ערכה לנו שולחן מקסים הכולל שמן זית שנעשה במקום, לחמים נפלאים, וצלחות של גבינות וירקות. הלבנה שאיריס עושה זכתה במלוא הנקודות.

איריס – 052-607-1780
נבו – 052-607-1866
יקב נבו
משק 57, מושב מטע
 

yekev.nevo@gmail.com

תגובות

  1. רשמתי את ההארות והכתובת שנגיע לשם בדיוק. יופי, לחיים ופסח שמח!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות