טיול ברומא ובדרום איטליה

החופש הגדול בפתח והילדים כידוע כבר בקושי לומדים, המחירים די זולים לפני שמתחילה חופשת הקיץ והחלטנו לצאת לכמה ימים לרומא עם הילדים. רק בשדה התעופה סיפרנו להם שטסים וההפתעה הייתה ענקית. בשבילי זו כבר פעם חמישית ברומא אבל משום מה זה אף פעם לא נמאס. לטייל ברומא עם הילדים זה לא קל ולכן אחד הדברים החשובים לקחת זה נעלי הילכה נוחות. בסוף כל יום מרגישים היטב את הרגליים וכולם נופלים למיטה אך זה שווה את מחיר היופי והטעם. הפעם החלטתי לכתוב פוסט ולשתף בעיקר בחוויית האוכל. אני מביא לכם תמונות ומיקום כך שמי שרוצה לא יצטרך לחפש יותר מידי.

באופן עקרוני כשאני בחו"ל תמיד אני שואל את המקומיים היכן הם אוכלים ואני הולך לפי המלצה זו. חלק מהמקומות נמצאים במרכזי תיירות אבל הלכתי לשם לאחר המחצה של נהג מונית או איזה שוטר ששאלתי ברחוב. רוב המקומות שתלכו אליהם יהיו טובים וטעימים הכי חשוב לא ליפול למלכודת תיירים. 4 ימים בהחלט מספיקים למצות את רומא ולכן ביום החמישי נסענו לאזור פוזיטנו עם חברי דוד שמתגורר ברומא. הטיול ליום אחד אומנם ארוך ומתיש (שלוש וחצי שעות נסיעה לכל כיוון) אך היופי של המקום והטעמים שווים את המאמץ.

il barrocio - מסעדה זו נמצאת לא רחוק מהטרווי והאזור מלא בתיירים. למסעדה זו הגעתי לאחר ששאלתי שוטר מקומי למקום מומלץ. חמש דקות הליכה והגענו למקום. המלצר המאוד חביב העלה אותנו לקומה השנייה והתחיל להמליץ על מספר מנות. כוס יין אדום לי ולגברת והמנות התחילו להגיע לשולחן. התחלנו בקרפצ'יו וסלט קפרזה, שהיו טעימים ועשויים מחומרי גלם מאוד טריים. המשכנו למנות העיקריות והילדים התמוגגו מעונג. המלצר גילה חיבת יתר אלינו כששמע שאנחנו מישראל והזמין אותנו לקנח בטרמיסו.

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187791-d1830724-Reviews-Il_Barroccio-Rome_Lazio.html

pizza re- מסעדה שצמודה לפיאצה פופולו וומאפיינת באוכל שלה את אזור דרום איטליה מכיוון שהבעלים מגיע מנאפולי. הזמנו שלוש פיצות שהבצק התחתון מאוד דק והחלק העליון מאוד עבה. הצורה מזכיקרה מעין אמבטיה עגולה. הפיצה הזו מאוד שונה מהפיצות של רומא. הילדים יותר התחברו לפיצה קריספית שהייתה בשוק.
אני מאוד התחברתי לטעם.

http://www.pizzare.it/

mondi- זה בית קפה מקומי שלא נמצא באזור המתוייר. אם לא דד אין סיכוי שהייתי מגיע לשם. מצרף לכם את הכתובת במידה ויש מקומי שיקח אותכם. תמיד יש אפשרות לקחת מונית לשם והנסיעה שווה את המאמץ. בבוקר קפה מאפים וכריכים קטנים בגודל ביס. בצהריים יש ארוחות קלות, גלידות ועוגות משגעות. לפתוח את הבוקר שם גורם לחיוך לא לרדת מהפרצוף כל היום.

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187791-d2252254-Reviews-Mondi-Rome_Lazio.html

il caffe - אומרים ששם יש את הקפה הטעים ביותר ברומא. המקום קיים משנת 1938. הארומה של הקפה משגעת. המקום עמוס באנשים ליד הדלפק לאורך כל היום. כשמגיעים לאזור של פיאצה נבונה מומלץ להיכנס למנוחה קלה.


לפחות ההבטחה בותיקן הייתה טובה ומרגיעה.
טיול ברומא מחיב סיבוב בשוק הידוע. פעמיים הגענו לשם על מנת לאכול. בפעם הראשונה לאכול פיצה במאפיה שנמצאת בפינה של השוק. הילדים הכריזו עליה כפיצה הטעימה ביותר שאכלו בטיול.




יום לאחר מכן בעקבות המלצה של שני חברים בפייס הגענו למסעדה זו שמכינה את הפסטה במקום. האוכל מייצג את רומא בהתגלמותה. פשוט וטעים, ממליץ בחום.


Giolitti - אין אפשרות להסתובב ברומא בלי לאכול כמה כדורים של גלידה. המקום הכי מפורסם זה גלידה Giolitti. המקום קיים מאז 1900 וצבר מוניטין רב. כיום יש הרבה גלידות טובות אך זו נקודת חובה לעצור בה. לא משנה באיזו שעה תגיעו תמיד תראו שם אנשים.

http://www.giolitti.it/


https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187780-d1111757-Reviews-Da_Maria_Trattoria_Pizzeria-Amalfi_Amalfi_Coast_Campania.html

da maria- הגענו לאזור המאלפי לאחר נסיעה ארוכה והגענו רעבים. נכנסנו למסעדה זו כי אכלנו שם לפני שלוש שנים אבל הזמנו פיצה שהייתה טובה ולא יותר מזה. למזלנו המלצר אמר שנגמרו הפיצות ולכן הזמנו מספר מנות הכוללות: פסטה חצילים, קלמרי ושרימפס מטוגנים, פסטה פירות ים, דג דניס בגריל, וריזוטו פירות ים. אין לתאר כמה ארוחה זו היתה טובה והיתה גול הכותרת בטיול. אתם נוסעים לאזור נאפולי? סעו לשם ותהנו מכל ביס וכל מבט מהנוף המשגע של המקום.


חזרנו עייפים אך רעבים........


תגובות

רשומות פופולריות