אסיה - מוניקה

לפני מספר ימים קיבלתי הודעה מהשף דניאל זך: היי אהבתי את מה שכתבת על הסניף של פאזל פוד בחולון ואשמח אם תגיע למסעדת אסיה מוניקה שבבעלותי לטעום כמה ספישלים חדשים ולגלגל שיחה בין מנה למנה. אני רואה בכך מחמאה וכמובן שאשמח להגיע. קבענו ליום חמישי. שמתי בוויז את כתובת המסעדה ולהפתעתי הרבה מצאנו את עצמנו במרכז קניות מול הקניון בהוד השרון. חניה ענקית, סניף הומה אנשים בסניף של חצי חינם ובגב המבנה שוכנת לה המסעדה.
המסעדה בנויה מחלל חיצוני שבו יכולים לשבת ההורים לאכול וממול במשחקיה הקטנים יכולים לשחק ולהשתולל. החלל הפנימי גדול ומכיל מספר רב של שולחנות. לפי בקשתי שמרו לנו מקום על הבר שזה המקום החביב עלי כשאני מבלה. הכרות קצרה עם השף וישר ביקש מאתנו להזמין. אחר כך על בטן מלאה יהיה לנו זמן להתקשקש.
התפריט הוא ענק שנותן מענה לאוהבי האוכל האסייתי ולאלו שאוהבים סטייקים והמבורגר ויש ספישלים שלטעמי  משלבים בצורה מקסימה בין השניים. מאחורי הבר עמד לו בחור מקסים בשם הדר ששלט ביד רמה בתפריט ולא השאיר אותנו ללא תשובה לגבי כל שאלה, מקצוען כמו השף, הכל חייב להיות פרפקט. לידו עבד הסושי מן שבזריזות הכין אין ספור מנות מקסימות. מנת הניגרי שאכלנו הייתה מהטובות ביותר שאכלתי. חומרי גלם טריים, אסתטיקה במיטבה וחיוך כובש של הבחור.
אז מי זה השף דניאל זך שבתוך כל המדיה המטורפת כמעט ולא רואים או שומעים עליו? הבחור למד טבחות והתחיל להתמחות בארץ ובחו"ל. בשנת 2001 פתח עם שותפו אורי ירמיאס את המסעדה "כרמלה בנחלה" שנבחרה בזמנו לאחת מהמסעדות הטובות בארץ. את מסעדת אסיה מוניקה הוא פתח לפני 6 שנים כאשר הרעיון לשלב בין מנות אסיאתיות למנות אמריקאיות. דניאל אוהב לעבוד רק עם חומרי גלם טריים. אחד המרכיבים העיקריים שהשף אוהב לעבוד הם הירקות. בכל מנה תמצאו סוג כזה או אחר של ירק שמביא את המנה למקום אחר מהצפוי בליווי הרטבים המעולים שהוא מכין. חשוב לומר כי המנות מאוד גדולות ויש תמורה למחירן. כמו כן הוא נותן  מענה להורים שאוהבים לאכול סושי או מוקפץ ולילדים שלהם שניצל עם תוספות שהם אוהבים, קחו בחשבון שבשבת המקום מלא ולכן כדאי להזמין שולחן מראש.



מה הכי מדבר אלייך שאלתי? אוכל שמתבשל לאט לאט ומגישים אותו מהר זה הדבר הבא שאני מתמקד בו. קיבלתי מנה כזו שאכתוב עליה בהמשך שהייתה מאוד מיוחדת וטעימה.......סבלנות כבר כותב עליה.



בזמן שאנו מציצים בתפריט נחה לה צלחת עם  ניגרי סלמון. כמו שכתבתי בתחילת דברי זו אחת ממנות הסושי הטובות שאכלתי. הגברת התענגה והציעה שנישאר בגזרה זו......בפעם הבאה אמרתי מפני שהיום באנו לטעום דברים נוספים. טוב זה ברור לך שחוזרים לאכול פה סושי נכון? נכון עניתי כאילו יש לי ברירה כולם יודעים מי קובע מה ומתי.


סלט פפאיה - עגבניות שרי, שום, גזר, שעועית ירוקה, נענע, בוטנים, ליים, רוטב דגים, וצ'ילי חריף.
מנה קיצית ומרעננת. קחו בחשבון שהמנה גדולה לכן מומלצת לפחות כמנת פתיחה לשני אנשים. לשומרי קלוריות שלא מתכוונים לקחת משהו נוסף המנה בהחלט תספיק. יש מצב שאיזה מבקר מסעדות מדופלם יקטול מנה זו בגלל הנוזלים בתחתית המנה כמו שקראתי השבוע, לי זו הייתה סיבה להתחיל מלמטה ולהנות מהטעמים.


סלט סשימי - סלט המורכב מדגים וירקות שורש. מנה מעט חריפה ומי שלא אוהב חריף מומלץ לבקש להוריד במינון.
הסלט מורכב מירקות שורש, דגים, אפונת וואסבי, כוסברה, ויניגרד מירין, ליים, וסויה.
כמות נדיבה של דג הרוטב משתלב בצורה מושלמת. כמה שאהבנו את המנה הקודמת לדעתי זו אומנם מנה שונה אך הרבה יותר טעימה. אבל זו דעתי הבלתי נחשבת מפני שהגברת אמרה שאסור להשוות כל מנה היא שונה.

בשלב זה ניגש אלינו דניאל ושאל מה נרצה לטעום? אין לי מושג עניתי. מה דעתך שאכנס למטבח ואני ישלח לך מה שנראה לי? לך על זה, הזמנת אותנו ואנו נשמח לקבל את ההמלצה שלך. עצה שלי: אם שף מציע לכם שהוא יקבל החלטה בקשר למנות לכו על זה, בדרך ההפתעה גדולה וכך היה.

מנות ספיישלים:


קרייזי באן - לחמניית באן שתפסה לה שם וכבוד בארץ ובתוכה נתח של חזה שבושל מספר שעות וקוצץ דק דק בעובי של שערה בתוך רוטב קיג'ין. מטורף כמה שהבשר היה רך וטעים. זו מנת ספיישל שלא תמיד תמצאו אותה. הבחור כל זמן מה מחילף את הספיישלים  בהתאם לחומרי הגלם ולמה שהשוק מציע.




חציל אסייאתי - חציל סיני ועליו בשר שבושל ברוטב אסייאתי אך הרבה יותר מעודן. ישר אמרתי לשף: מוסקה אסיאתית.
הגברת קבעה נחרצות: המנה הטובה ביותר פה. קח עוד ביס ותחזיר את הצלחת לגזרה שלי כי לך תדע מה הוא מוציא לך ואני מנסה לצמצם היקפים. נגיד שהאמנתי לה.......


בשלב הזה היינו מפוצצים וחשבנו לקחת אויר לקום להגיד תודה וללכת לדרכנו אבל דניאל ניגש ושואל ברצינות: מה בא לך לטעום? די מספיק קבענו נחרצות. עזוב עוד מנה קטנה אני מוציא לך. דווקא את הכנפיים אני רוצה שתטעם. המנה שהכי פחות ציפיתי לאכול......טוב רק 4יחידות כי אני במערכה לבד. אין בעיה רק 4 אמר והלך.
לאחר מספר דקות ערימה של כנפיים על מצע של אורז הכי פשוט והכי טעים, מעל האורז רוטב משגע שנותן צבע אחר לאורז. ובטח אתם שואלים היכן העוקץ? על הכנפיים גבינה כחולה שמקפיצה את הטעם למקום אחר לגמרי. כמה פשוט ככה רעיון מבריק. עכשיו תספרו כמה כנפיים הבחור הגיש.......מה לעשות אומנם אני יקה אבל באופי אני מרוקאי אין מצב להוציא חצי צלחת ריקה.


קרם ברולה - זה הקינוח היחיד שהתעקשו שנטעם וגם אותו בקושי סיימנו. קרם ברולה שונה בגלל הלמון גראס.
אין מנה אחת שהיא שגרתית אצלו. הבחור מבריק.

אסיה מוניקה - מתחם שרונים הוד השרון
09-7465353

תגובות

רשומות פופולריות