קפה יפו

בשבוע שעבר הוזמנתי לקפה יפו שנמצא בצומת המרכזי בשוק הפשפשים, מה שבטוח קפה זה לא ומסעדה שהיא לשם שינוי לא מלכודת לתיירים. המסעדה קיימת כבר 9 שנים וזה כבר אומר משהו על המקום, המסעדה צמחונית וכשרה מה שאומר שסגור בשבת.
גם אני צריך לנוח אומר רוני הבעלים. המסעדה היא משפחתית ומי שאחראית על מה שקורה במטבח זו הבת המקסימה שלו. האווירה מאוד נעימה ואזור שוק הפשפשים נותן את ההרגשה של חו"ל וזה כבר כייף.
לאחר הכרות והסברים הוגשו לשולחן מספר מנות פתיחה של סלטים ופיצות הכל טרי ותוצרת המקום. התפריט עצמו לא מתחכם פשוט וטעים. כל כך הרבה זמן קיימים כנראה שהם עושים משהו נכון.
כן כנראה שאני משוחד מעט, גדלתי ביפו זהו המקום שאני הכי מזוהה עימו וכל ביקור במקום עושה לי טוב והנוסטלגיה עלתה לשלוחן ברוב כבוד עם לאה הבולגריה הכי גזעית שיש.


סלט בלקני - מלפפון, בצל, עגבנייה, פלפל קלוי, זיתים וגבינת פטה. מעל הכל לימון שמן זית איכותי ויש לנו סלט שעושה שמח. טריות חומרי הגלם הורגשו במהלך כל הארוחה.


סלט קיסר - חסה אייסברג, , בצל, חמוציות, שקדים , נתחי סלמון, פטריות ורוטב קיסר.
סלט קליל כקודמו תיבול לא מתחכם מידי, פשוט וטעים.


פיצה ג'ינג'ית - פיצה ללא רוטב עגבניות על בסיס קרם בטטה, מוצרלה, פטה, בצל סגול, ועגבניות מיובשות.
הבצק דק ופריך כמו שאני אוהב. המתיקות של הבטטה לא השתלבה פה כמו שצריך אבל לטעמי בלבד, שאר יושבי השולחן לא הסכימו איתי הפעם.


פיצה עיזים - אותו בצק וגם הפעם ללא רוטב עגבניות אך מעל נחו להם בשילוב מופלא עשבי טיבול, גבינת עיזים, מוצרלה ופרמז'ן. יופי של שילוב. פיצה הכי פשוטה עם שילוב טעמים נפלאים של עשבי התיבול והגבינות.


למה עיקרית הזמנתי פילה של דג בורי על מצע עדשים בשמנת, קונפי שום, יין לבן ועגבניות מיובשות.
הדג טוגן על העור שלו והגיע קריספי. העדשים היו תוספת טובה והגיעו קשות מעט כמו שאני אוהב. בכל זאת זה תוספת לא מרק. החברה לאה שטעמה מאוד התלהבה.


הגיע גם דג מוסר אפוי בתנור - התוספת (שלא צולמה) הגיעה בנפרד וטוב שכך. הדג שוכב לו בנחת ויש לו מרחב בצלחת. הדג היה אפוי בצורה מושלמת. מלח, לימון ובתיאבון.



טארט פקאן ופיצוחים - לא מתוק מידי פריך, וכן מתאים גם לטבעוניים.


חלווה קדאיף - מוס חלווה על שערות קדאיף עם סילאן פיסטוקים וטחינה גולמית, טעים אך לי היה מתוק מידי.
לא נשמעו תלונות מהגזרה של הבנות.



כנאפה תפוזים - הקינוח הכי מיוחד מבין השלושה.



לאחר מנוחה קצרה הגיעו הקינוחים וזה שלב שהייתי די מפוצץ ולכן טעמתי ביס מכל קינוח. על שלושתם אני יכול לומר שהיו טובים, ושלא נרשמה איזו נפילה. כבר נאמר קינוח טוב זה חלק בלתי נפרד מהארוחה.

קפה יפו - עולי ציון 11 (שוק הפשפשים) יפו

035181988

תגובות

רשומות פופולריות