סביצ'ה סלמון

עידן הווטסאפ והפייסבוק הביא אותנו מספר חברים מהצבא להיפגש ולעלות זיכרונות. אז עשינו לעצמנו נוהג ומידי 4 חודשים אנו נפגשים לאכול כמה דברים טובים לשתות אלכוהול משובח וזה נראה כמו מפגש של חברה מהפלמ"ח שראיתי בטלויזיה כשהייתי ילד. בכל מפגש אני משתדל להכין לפחות משהו אחד חדש מעבר למנגל שהם לא מוותרים עליו.
כמה ימים לפני אני שובר את הראש מה להכין וכשאין רעיון אני מתקשר לידידי השף איל לביא ומתחיל לחפור לו.
מה אתה אומר שאכין סביצ'ה הפעם? קלי קלות הוא עונה ואני מתחיל להזיע. את המנה הזו הכנתי מספר פעמים כשהייתי צמוד לשף איל לביא אך אף פעם לא הכנתי לבד. לא שזו מנה מסובכת אבל היא צריכה להיות מדויקת בטעמים שלה וצריך להיזהר שטעם אחד מהמרכיבים לא ישתלט על שאר המרכיבים. שורה תחתונה המנה יצאה מאוד טעימה. כאשר אני מכין משהו אני אוהב שמישהו טועם ולאחר מכן מספר מה את דעתו. בועז טעם ואמר שחסר מעט מלח ועוד קצת לימון ויוסי ישר אומר: מה אתה נותן לו לטעום מה הוא מבין בזה? לז'ה אמר שזה הסביצ'ה הכי טוב שהוא אכל עד היום.....מה הפלא אומר קובי, פעם ראשונה שהוא אוכל סביצ'ה. כמו שאתם מבינים למעלה מ 30 שנה עברו אבל לעקוץ אחד את השני לא שכחנו. ולאחר מספר ימים הכנתי בבית וההצלחה חזרה על עצמה. אם הילדים התלהבו ואהבו כל מה שנשאר לי לראות את האושר על הפנים שלהם ולחשוב כבר על המנה הבאה.......נראה לי שגרבלקס יהיה הכיוון הנכון.
צריך לזכור שאת הכמויות שאני כותב אפשר להגדיל או להקטין אבל כל הסוד הוא שהיחס בין הירקות לבין הדג הוא אחד לאחד. 300 גרם דג שווה 330 גרם ירקות. את החריף לא הוספתי למנה של הילדים.
שחקו עם זה כל אחד והטעם שלו, לא נראה לי שבמנה זו יש נכון או לא נכון.
שנתחיל?



מרכיבים :
300 גרם דג סלמון
שומר
צנוניות
כוסברה
בצל ירוק
אבוקדו
סלק - לא לבשל לקצוץ אותו חי
פלפל חריף ירוק או אדום - הכמות לפי הטעם
ג'נג'ר כבוש - קונים בסופר
בוטנים מטוגנים - יש בכל סופר
כפית שמן שומשום
שתי כפות סויה
מיץ מחצי לימון

לעבודה:
קוצצים כמה שיותר דק את כל מרכיבי הירקות.
קוצצים את הסלמון ומוסיפים.
מעל הסלמון מוזגים את שמן השומשום סויה ומיץ לימון.
מוסיפים חופן בוטנים
מערבבים הכל בעדינות טועמים ומתקנים תיבול.

תגובות

רשומות פופולריות