מאפה מבצק יוגורט

חג השבועות בפתח ואני מחפש משהו חדש שיתאים לחג.
טלפון לאמא שלי והיא אומרת שלפני שנים היא הייתה מכינה מאפה מבצק יוגורט, שקל מאוד להכנה.
יאללה כנסי למאגר הזיכרונות שלך ותשלפי את המתכון, אני מבקש. דקה של שקט ואז היא שולפת את המתכון.
נכנסתי למטבח להכין אותו, וכמו שהיא אמרה זה קל מאוד וטעים.
את המאפה הכנתי עם בולגרית וקשקבל אך כל מילוי יתקבל בברכה: חציל ובולגרית, פרסה, כל גבינה תתאים, וכן אפשר להכין מזה יופי של קינוח עם ממלאים בתפוח עץ וקינמון, ואפילו שוקולד יתקבל בברכה.
תנו רק לעסק להתקרר שתיים שלוש דקות, ובתיאבון.
ולפני שתעירו לי אני יודע שהתמונות יכלו להיות יותר טובות.
שנתחיל?



מצרכים לבצק:

גביע יוגורט

חצי כפית מלח

שמונה כפות קמח תופח

למילוי : גבינה בולגרית מגוררת, קשקבל, או כל גבינה אחרת.





לעבודה:

בקערה שמים את הקמח היוגורט והקמח ומערבבים היטב.
לאחר שהבצק נתגבש והופך להיות אלסטי מוציאים ולשים על השיש עם מעט קמח.
יש מצב שהקמח לא יספיק לכן יש להוסיף בקערה קמח עד שהוא גמיש.

חותכים לשישה כדורים ומרדדים את הבצק.
שמים מהמילוי למרכז העיגול, סוגרים לחצי ירח ואת הקצוות מהדקים עם מזלג.



שמים שמן במחבת ומטגנים אותם עד שהם זהובים.
מכיוון שהבצק תופח בטיגון יש לשים שמן כך שהוא יכסה מחצית הבצק שבמחבת.
על מנת לשמור על חום השמן לא טיגנתי יותר משניים ביחד.

יש אפשרות נוספת והיא להוסיף לבצק את הגבינות וללוש ביחד. מרדדים לצורת מלבן במקום לעיגול ומטגנים, גם האפשרות הזו יוצאת מעולה.
בתיאבון.


תגובות

רשומות פופולריות