סבתא מבשלת - גיובץ'

זה זמן מה שאני מבשל פרויקט שנקרא: סבתא מבשלת. הרעיון הוא להיכנס למטבח של כל מיני סבתות ללמוד מהן ולעלות מאכל אחד מיוחד שהיא אוהבת ושרוצה להעביר אותו לדורות הבאים. אז כמו שהבנתם כל פעם זה יהיה שייך לסבתא מעדה שונה. את הפוסט הראשון אני מקדיש לסבתא מאוד מיוחדת אבל קודם כל היא אמא שלי. מהיום שנולדתי שמעתי חברות שואלות אותה: איך את עושה את זה? אצלך זה יוצא טעים......ותמיד תשובה אחת: קודם כל זה בא מאהבה ומרצון ולאחר מכן הכל מסתדר בעצמו. אבל הכי חשוב זה לא להתייאש. לא יצא טוב לא נורא הפח סופג הכל וישר להכין עוד פעם. כמו שטייס נוטש מטוס וישר מעלים אותו לאויר היא אומרת.

אז כל פעם אני לומד משהו חדש ולפי בקשתי הגעתי אליה ללמוד להכין גיובץ' בולגרי.
נכון שהתהליך ארוך מעט אך ממש לא מסובך.

הכלל הראשון שהיא לימדה אותי: כל ירק שמכניסים לסיר הזמן שלו להתבשל הוא עד שאתה מסיים לשטוף ולחתוך
חלק מהירקות הם קפואים מהסופר אך למרות זאת זה יוצא מדהים. שנתחיל?



לפני הכל חייב לציין שמאכל זה מצוין גם לצמחונים מה שאומר שלא חייבים להוסיף את הבשר. אני אוהב עם אחותי בלי וכולם נהנים.



מצרכים:
2 בצלים קצוצים לקוביות
2 פלפלים אדומים חתוכים לקובית
2 קישואים חתוכים לקוביות
חציל חתוך לקוביות
חצי שקית שעועית ירוקה דקה
חצי שקית במיה
חצי צרור פטרוזיליה
חצי צרור שמיר
4 עגבניות חתוכות לקוביות
שני תפוחי אדמה
600 גרם בשר שריר שבושל היטב לפני בסיר נפרד.

תבלינים:

כפית פפריקה מתוקה
רבע כפית פפריקה חריפה - מי שאוהב חריף שיוסיף יותר
חצי כפית פלפל שחור
כפית כוסברה יבשה
חצי כפית אבקת שום
חצי כפית כורכום



לעבודה: אני משתמש בסיר לחץ אבל גם בסיר רגיל יצא טוב רק שייקח מעט יותר זמן. חשוב מאוד: בין כל ירק יש לערבב היטב.

מכניסים לסיר לחץ כף שמן ומיד את הבצל. לאחר מכן לפי הסדר מכניסים את: פלפל אדום, קישואים, חציל, ומוסיפים מחצית מהתבלינים ומערבבים. שעועית ירוקה, במיה, ואת תפוחי האדמה. מוסיפים את הפטרוזיליה והשמיר. מוסיפים את מחצית השניה של התבלינים וחצי כוס מים. לאחר ערבוב לאיחוד טעמים סוגרים את סיר הלחץ ומבשלים 25 דקות.



עכשיו מגיע הפטנט של אמא שעושה את זה לכל כך נפלא: לאחר כיבוי האש ופתיחת הסיר לחץ מעבירים את הכל לתבנית ומערבבים עם הבשר. כל זה נכנס לתנור למשך חצי שעה. כל הנוזלים מתאדים ונשאר טעם מעט שרוף.
מוציאים מהתנור ומתאפקים 10 דקות שיתקרר מעט........ואוכלים.




           

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות