מהרג'ה - מסעדה הודית

לפני מספר מתקשר אלי גילי ושואל אותי אם מתאים לי לבוא לטעום ולסקר מסעדה הודית. האמת שעדיין לא אכלתי אוכל הודי מסורתי והשבתי בחיוב. איפה זה שאלתי? תגיע לרמלה למרכז העיר הוא ענה לי. ברמלה שאלתי? כן יש שם מסעדה מאוד ותיקה שהמקומיים מכירים. זה הולך להיות מעניין חשבתי בשקט.
הגעתי בשעה שקבענו וסביב השולחן מספר בלוגרים נוספים. הדבר הראשון שבולט לעין זו הפשטות של המסעדה. הצבע לא מבריק מספר קישוטי קיר שמאפיינים את התרבות ההודית ומסביב מספר סועדים שמתפלאים כיצד אני לא מכיר את המקום.



סביב השולחן היו מספר חטיפים שהמרכיב העיקרי שלהם זה קמח חומוס. הטעם עז ומעניין כפי שהיו רוב המנות שהוגשו לנו.



אני חייב לציין שמי שלא היה בהודו או לא מגיע מהעדה יהיה לו מאוד מוזר לקבל את הטעמים שמאפיינים את המטבח ההודי. כמו כן חובה לציין שהמסעדה היא צמחונית ואין כאן מנות של בשר או עוף. דבר נוסף וחשוב הוא שחלק גדול מהמנות הן ללא גלוטן כך שגם לחברה שרגישים לגלוטן יהיה להם מה לאכול פה.

וכבר עכשיו אני מגיע לסוף הארוחה: שתי בלוגריות שישבו לצידי  היו 3 פעמים בהודו. נו אני שואל מה אתן אומרות? מסעדה מעולה עם מנות שהחזירו אותנו בדמיון להודו. יש איזה שוני אני שואל? שם הרבה הרבה יותר חריף הן עונות. אז אם מישהי שהייתה בהודו ואומרת שהאוכל דומה וטעים אז סימן שהם עושים משהו טוב במקום אחרת לא היו מחזיקים מעמד כל כך הרבה שנים כי הם קיימים משנת 1987.

השירות במקום נפלא וקיבלנו הסבר על כל מנה. העניין הוא שעד שלמדנו לחזור על השם של המנה איבדנו את ההסבר בדרך......טוב שיש מייל לקבל הסבר נוסף וכתוב.
בנוסף נאמר כי כל התבלינים מגיעים ביבוא מהודו וזה מה שנותן את הטעם שמייחד את המקום. את כל המוצרים שהם מייבאים תוכלו למצוא במכולת הצמודה למסעדה.

תוך כדי הארוחה אחד הדברים שצדו את עיניי הם מספר האנשים הישראלים שבאו לאכול ולהעלות זיכרונות מהודו בנוסף למקומיים שמכירים את המקום ואוהבים אוכל צמחוני.



התחלנו במנות פתיחה שהמפורסמת ביותר וחדשה לי היא: הבאג'יה. זה תערובת של בצל כמון וקמח חומוס שמטוגנים ביחד.

לאחר מכן קיבלנו שתי מנות נוספות שנקראות: פאניר פאלק - תבשיל תרד עם גבינת פניר. ובטטה ואדה - מנה המורכבת מתפוחי אדמה ואפונה שעטופים בעלי קארי קריספיים.

לאחר מכן עברנו למספר מנות עיקריות:

מלאי קופטה – כופתאות גבינת פניר ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות וקשיו.



אלו גובי – תבשיל כרובית רעננה ותפוחי אדמה.



דאל – תבשיל עדשים בחרדל שחור



כל זאת לצד אורז בריאני – אורז בסמטי בתוספת ירקות.





לסיום הארוחה שתינו צאי מסורתי ולאסי בננה צונן.

כתובת: הרצל 85 רמלה.

המסעדה פתוחה כל בין ראשון לחמישי, 11:30 עד 21:30, ושישי בין 11:30 ל16:00.
טלפון להזמנות: 08-9223534

תגובות

רשומות פופולריות