תבשיל בשר ביין אדום וירקות שורש

כמה ימים לפני ערב פסח יקירתי ואני בונים את תפריט האוכל של ערב פסח. מתאים לי תבשיל בשר חדש אני אומר בקול רם. עזוב היא אומרת יש מלא אוכל וחוץ מזה אף פעם אנחנו לא מגיעים למנה עיקרית. שיישאר לשאר השבוע גם ככה כולם בחופש וזה יתחסל. אבל אף פעם לא ניסית את זה היא ואמרת וזה לא הזמן לניסויים חדשים, אמרה את שלה.
הרמתי טלפון לנורית פלד המקסימה שתמיד יש לה מתכון טוב לכל אירוע ושפכתי את ליבי על הרצון להכין תבשיל חדש מבשר. מה הבעיה היא אומרת? תתחיל לרשום....... ואני רושם. כמובן שעשיתי לפי ההוראות שלה ולאחר מכן עשיתי מקצה שיפורים מסוים לפי הטעם של בני הבית. הכוונה בעיקר לכמות התבלינים. היא אמרה חצי כיפת קינמון וזה היה מעט יותר מידי לחברה אצלי ולכן בפעם השנייה הכנתי עם רבע כפית.......וכך הלאה.
כל אחד יכול להוסיף או להוריד על פי טעמו. מה שיפה בתבשיל זה שכל אחד יכול להוריד או להוסיף וזה תמיד יצא טעים.



מצרכים :

קילו בשר שריר או כל בנתח של בשר שמתאים לבישול ארוך
3 בצלים סגולים

3 גזרים חתוכים לעיגולים

2 ראשי שורש פטרוזיליה

כפית בהרט

כפית פפריקה מעושנת

חצי כפית פלפל שחור

רבע כפית ציפורן טחונה

רבע כפית קינמון

שני עלי דפנה

רבע כוס שמן

חצי כוס יין אדום


לעבודה:

אני מבשל למשך 40 דקות את הבשר בסיר לחץ וזה מקצר את זמן הבישול. כמובן שאפשר לבשל הכל ישר על סיר יצוק או בסיר אטום במגבת. הרעיון שהתבשיל יקבל את הנוזלים מהסיר עצמו.



בסיר רחב שוליים אני מכניס את השמן ומיד את כל התבלינים על מנת שייפתחו. לאחר מכן אני מכניס את כל ירקות השורש. מיד לאחר מכן את השום ולאחר דקה את הבשר. לאחר שתי דקות של בחישה על מנת שכל התבלינים יתפסו על כל הבשר אני מכניס חצי כוס יין ומביא לרתיחה. לאחר שהאלכוהול התנדף סוגרים את הסיר ומנמיכים את האש ללהבה קטנה וכל זה נשאר על האש למשך שלוש שעות. מי שבישל לפני בסיר לחץ מספיק שעה וחצי. מידי פעם מערבבים ובודקים שיש מספיק נוזלים. במידה ואין מוסיפים ציר בשר שנשאר בסיר לחץ או במים רותחים.

תוספות שמתאימות לתבשיל זה: ניוקי, תפוחי אשמה בתנור, אורז לבן בתחתי הצלחת ומעל מוזגים את התבשיל.

אפשרות נוספת שאני מאוד אוהב: לוקחים בגט טרי ומכניסים לתוכו בשר עם מעט רוטב, מוסיפים בצל סגול ועגבנייה שפרוסה דק ומעל הכל מעט מלח גס איכותי......

בתאבון

 

תגובות

  1. תודה יעקב, איזה כיף, נהניתי כפליים מהעשייה ומהצילומים, שלא נאמר מהפרגון. מאד אוהבת את הגישה של לקחת מתכון ולהתאים אותו אישית. שאפו.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות