משק יעקבס

שבועות שהוא חג המים והגבינות תמיד מעורר נוסטלגיה לילדות. בבית הייתה תכונה שונה אמא הייתה שולפת מתכונים מהראש בקצב של מכונת ירייה. כאשר האורחים היו נכנסים ומקבלים סחרחורת מהריחות של המאפים המשגעים היו שואלים: איך הכנת את זה? ממש מעולה. לקחתי קצת מזה וקצת מזה, ערבבתי הכנסתי לתנור וככה יצא. מבחר הגבינות היו מצומצמות ביותר ולכן חוש האלתור עבד שעות נוספות. מאז קמו והתפתחו עשרות של מחלבות בוטיק קטנות שמייצרות גבינות מעולות שלא מביישות את הגבינות שמיצרים בצרפת.



משק יעקובס הוא אחד מהם. המחלבה שחוגגת השנה 20 שנה להקמתה עורכת לפני שבועות יריד גבינות ולחמים שכולם מיוצרים במקום.

המחלבה מייצרת גבינות מחלב בקר, כבשים ועיזים. הם מייצרים גבינות רכות קשות, וגבינות עם עובש החביבות עלי מכל. כמו כן במקום יש מאפיית לחם בשם: אגדת לחם שמייצרת לחמים ממחמצת. גבינות מעולות לחם טרי, פוקצ'ות ומספר מאפים נוספים, מי צריך יותר מזה?


היריד יהיה פתוח בתאריך 6/6 - 10/6 מהשעות שמונה בבוקר ועד שמונה בערב למעט יום שישי, שפתוח עד השעה 15:00, בשבת המקום סגור.
אז לכבוד כל זה הוזמנתי לטעום את הגבינות ולקחת חלק בסדנת בישול של פסטה וקישים. את הסדנא העבירו שני השפים  המתוקים רומי נדלר ואביעד פורמן.
במידה ולא תגיעו יש אפשרות למצוא את המוצרים של משק יעקובס ברשתות שיווק שונות ובמעדניות.


אז כמובן שגם מתכון שאהבתי הבאתי לכם מהסדנא שהוא קל להכנה ואין צורך להיות שף בעל ניסיון רב להכין אותו. כאחד ששיך לעדה הבולגרית בחרתי לכם מתכון של קיש בלקני.




קיש בלקני עם גבינת רוקפור

לבצק פריך לקיש:
400 גרם קמח לבן
200 גרם חמאה
ביצה אחת
2 כפות מים

לעבודה: מעבדים את כל החומרים עד קבלת בצק אחיד.

רוייאל קיש
ליטר שמנת ( לכל ליטר שמנת מוסיפים 7 ביצים )
מעט פסטו
פלפל לבן
מלח
אגוז מוסקט
לעבודה: מערבלים הכל ביחד

תוספות שיתקבלו בברכה: מכינים אנטי פסטי מקישואים, חצילים, בצל , פלפלים אדומים. מספר דקות בתנור עם שמן זית ומעט מלח ופלפל.
גבינת רוקפור
מוצרלה מגוררת פיקורינו מגוררת
חופן זיתי קלמטה

אופן ההכנה:
מסדרים בתבנית של קישים את הבצק ומכניסים לאפיה ל 10 דקות.
לאחר שהתקרר הבצק מסדרים את הירקות הזיתים ומוזגים את הרויאל, מפזרים מלמעלה את הגבינות המגוררות ומכניסים לתנור חם למשך 10 דקות ב 190 מעלות עד שהקיש מקבל צבע זהוב.

הכנו גם פטוצ'יני וניוקי. תענוג לשחק עם הבצק.


משק יעקובס: כפר הרא"ה עמק חפר



תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות