מסעדת יורש - אוכל רוסי

לפני מספר שבועות קראתי כתבה מעוררת תיאבון של רונית ורד שהיא כתבת אוכל של עיתון הארץ על מסעדת יורש. הכתבה הייתה מעוררת תיאבון ודמיון כאחד. אומרים שיש קארמה בעולם כי מספר ימים לאחר מכן קיבלתי הודעה שאני מוזמן לטעום מספר מנות שמאפיינות את המטבח הרוסי. כמובן שלשם קח השם הראשון שעלה לי  לראש הוא חברי הטוב קובי. איך שביקשתי ממנו להתלוות אלי הוא פרץ בצחוק ואמר שהיה במקום מספר פעמים וכפולני גזעי מאוד אהב את המקום ואת האוכל.  נמצאת על גבול יפו בת ים היכן שבילדותי היה מועדון מפרשיות ושם בכל שבת הייתי מגיע עם האופניים ושט עם הסירה ועל כנפי הדמיון. המציאות השתנתה מאז וחלק נכבד מגל העלייה הרוסית קבע את ביתו בבת ים.
אולגה ואלכס שהגיעו כעולים חדשים פתחו את המסעדה לפני 7 שנים והשם שיצרו לעצמם הגיע לכל חובבי המטבח הרוסי.
למעשה הם עולים חדשים מאוקראינה אך השפעת הקומוניזם כמובן הגיע למטבח. אולגה ואלכס מקפידים לעבוד עם חומרי גלם טריים והמנות שיוצאות מהמטבח מוכנות על המקום מה שזה אומר שאם מישהו מגיע ורוצה מנה מסוימת הוא מתקשר לומר שהוא בדרך ומזמין מנה כזו או אחרת ואולגה נכנסת למטבח להכין. לא קיים אצלה המושג לחמם במיקרו.....
המסעדה מעוצבת בסגנון מאוד פשוט וחם, המטבח מבריק וקובי אמר ללא היסוס: מרגיש כאילו נכנסתי למטבח של סבתא שלי. מחמאה גדולה מזו אולגה לא הייתה יכולה לקבל מפולני.



לאחר היכרות קצרה ביקשתי מאולגה להוציא מנות קטנות יותר על מנת שנוכל לטעום כמה שיותר דברים. אמרה בסדר אבל לא באמת התכוונה לכך. לפני שאתחיל לכתוב על המנות חייב אני לציין כי המנות מאוד גדולות וההמלצה שלי שתזמינו כל מנה לשניים לפחות. תתארו לעצמכם שדילגנו על הקינוח שהיא הציעה לנו.
הבת המקסימה שלה הגישה עם חיוך רחב את המנות, ועל מנת שלא יהיה ספק : המקום הוא משפחתי ואף אחד לא עובד שם חוץ מאולגה אלכס ושני הילדים שלהם. אולגה סיפרה בגאווה עצומה שהיא למדה לבשל מאמא שלה, ולאחר שהתחתנה ועלה לארץ הבינה שזה הזמן שלה לקחת פיקוד על הסירים. אם המקום קיים 7 שנים סימן שהם עושים משהו נכון.


איך אפשר לפתוח בלי חמוצים? והם כל כך טובים, המלפפונים מגיעים מאוקרינה וכל השאר אולגה מחמיצה באהבה.


בתחילת הארוחה חובה לרפד את הקיבה לקראת כניסת האלכוהול........שומן של בטן חזיר, בייקון, ופרוסות של שום.
איך אומרים: אל תנסו את זה בבית.


נראה לכם שארוחה כזו תעבור בשקט בלי טיפ טיפה של אלכוהול?




סלט אוליביה - למעשה בארץ קוראים לזה סלט רוסי. רק שבנה זו יש את ההשפעה מאוקרינה. הסלט מורכב מתפוחי אדמה, מלפפונים, ביצה, עוף, בצל ירוק, ומיונז שמאחד את הכל ביחד. אורגיה של מרכיבים שמייצרים משהו מאוד טעים.


לביבות תפוחי אדמה - כשמן כן הן.......חמות, פריכות שמגיעות עם שמנת חמוצה בדיוק כמו שהרוסים והישראלים שהתחברו לטעם אוהבים.  מנה שעושה שמח בלב, קחו כוסית וודקה קפואה ליד.


קרפלך בשרי + ורוניקי תפוח אדמה - כן תפוח אדמה שכל כך מזוהה עם המטבח הרוסי משתלב כחומר ביד היוצר במנה זו. אכלנו וגנחנו מהנאה. ביס קטן, לגימה מבירה קרה ועוד ביס. זה בדיוק המטבח שאני אוהב אמר קובי בסיפוק ואכל עוד קרפלך. זו מנה ראשונה עיקרית וקינוח בשבילי, תזמין מונית ואני מתחיל ללגום ולרקוד דבקה........ביס קרפלך, ביס ורוניקי, ביס קרפלך ביס ורוניקי......קובי לא הפסיק לחייך ונתן עוד ביס. כמובן שלא הפסיק להזכיר שזה ממש דומה למה שסבתא שלו הייתה מכינה.


כן כן אנחנו כבר די מלאים ולאחר התחשבות גדולה אולגה הוציאה לנו את נקניקיית הבית שהיא בעצמה מכינה. היא מלאת בשר ושומן עסיסי של בשר חזיר. החרדל המאוד מאוד חריף שדי מקביל לסחוג התימני שעושה רק טוב. מה הפלא שהרוסים מסיימים בקבוק וודקה בארוחה?

כמו שכתבתי בהתחלה לא הצלחנו להגיע לקינוח כי אכלנו את המנות שמייצגות את המטבח הרוסי. בתפריט של אולגה יש המון מנות שחלקן לא קשורות למטבח הרוסי ולכן זה מחייב אותי בביקור נוסף.

מסעדת יורש - בלפור 9 בת ים
טלפון-035064810



תגובות

רשומות פופולריות