יקב צובה

לפני מספר שבועות הוזמנתי ליקב צובה שבקיבוץ צובה לטעום את היינות הלבנים החדשים שלהם. הכרמים של יקב צובה שנמצא בדרך לירושלים ושוכן בגובה של מעל 500 מטר מעל פני האדמה מהווים מקום קלאסי לגידול יין. היקב שהוקם בשנת 2005 גדל משנה לשנה והאיש שאחראי על כל סיפור היין שם הוא היינן פול דאב שעשה עליה מדרום אפריקה וגדל לתוך היין משחר ילדותו עקב העיסוק של משפחתו הערב ירד לאחר סיור בכרמים השמש החלה לשקוע והרגשנו משב רוח קליל שנתן את האות לתחילת הטעימות. מכיוון שטעימת יין זה לא מדע מדויק התפתחה לה סביב לשולחן שיחה על טעמי היין וכל אחד אמר את דעתו.


הצלחתי המאמץ רב להכניס את הרי יהודה והשמש לכוס יין צוננת...........


בין לגימה ללגימה טעמנו מספר מנות מושקעות וטעימות וככל שהזמן עבר הגענו למסקנה שחבל שלא נוכל לישון בלילה באחד החדרים במלון של הקיבוץ. יוצאים לחופש? קחו מחנות היין בקבוק של סמיון סוביניון קררו אותו היטב, תהנו מהאויר הצח של הרי ירושלים וקחו את הזמן לאט......ממש לאט.

אין גבול לדמיון כאשר רואים אשכול ענבים שעומד להיבצר.............

שרדונה- 2015
יין צלול בעל צבע קש צהוב עם נגיעות ארומטיות של לימון ותפוח זהוב. קלאסי לימי הקיץ החמים, גוף בינוני פלוס.

עלי רוקט, בצל סגול, צנוברים, שמן זית לימון פלפל מלח........יין לבן לא רוצה יותר מזה בקיץ.



סמיון סוביניון 2015
יין טעים ביותר לדעת רוב יושבי השולחן. היין חייב להיות קר ויהיה בן לוויה נפלא של גבינות ופירות. קחו צלחת של תאנים חצויות שימו על כל חצי תאנה גבינה כחולה וכל מה שנשאר להנות מכל רגע.


החברה התאמצו והצליחו להתאים מספר מנות לטעימות היין.






טעמנו יין מבציר 2011. לדעתי יש לו מספיק זמן להישאר בבקבוק עוד שנתיים שלוש. היין הזה בועט כמו סוס צעיר.

מצודה קברנה סוביניון/מרלו/קברנה פרנק – מיוצר מקברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק מכרמי צובה. יין כהה בעל גוף מלא שהתיישן בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 24 חודשים. ניחוחות מורכבים של תבלינים, אדמה, שוש, עלי טבק ופולי קפה. רמיזות של פירות אדומים בשלים, שוקולד ועץ אלון קלוי.
חפשו מנת בשר מופלאה ויש לכם שידוך.........





תגובות

  1. נהניתי לקרוא לראות ולשחזר את החוויה באמצעותך, תודה רבה ולחיים!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות