המקדש - מסעדת בשרים

שבוע שעבר המתבגר חגג 17 שנים וזו סיבה מספיק טובה לחגוג ובגדול. התחלנו את היום בצניחה חופשית ( שילמתי הרבה כסף על מנת שיזרקו אותו ממטוס ), ולאחר מכן בדרך חזרה עצרנו בכפר סבא לאכול במסעדת המקדש שנפתחה לפני מספר חודשים. השף של המקום לירן שעבד באמיליה ברחובות ושם הכרתי אותו לקח את המקום עם עוד שותף והקים תפריט בדמותו. המקום נמצא בכניסה לקניון אושילנד בכפר סבא וכבר בכניסה מריחים את הבשר ולא הבנתי ממש למה עד שקיבלנו את המנות שלנו. קיבלנו תפריט, הרמנו כוס בירה לחיים והתחלנו להזמין. רק מקריאת התפריט הבנתי שלירן בנה קונספט משלו וכמו שהוא רואה ומבין ומי שלא מוצא בעיניו שלא יבוא, והוא צודק בנושא. סביר להניח שחלק ממבקרי המסעדות לא יתלהבו מהרעיון ויקטלו את המקום אבל הוא לוקח זאת בחשבון, ואם יש משהו שדורש מקצה שיפורים הוא יעשה זאת באהבה. לפי דבריו גם תפריט הבשרים משתנה על פי איכות הבשר כי הוא לא מוכן להתפשר על איכות.


התחלנו עם סלט ויאטנמי שבתוכו  קונפי אווז מפורק. הרוטב של הסלט היה טעים מאוד וכל הרכיבים יצרו ביחד מנה מאוד טעימה לדעת כל יושבי השולחן.


ברזאולה על אבטיח - פה קיבלנו הצגה של מנה כאשר המלצר החביב שפך לתוך המנה חנקן נוזלי ועשן קר התפרץ אלינו. הילדים התרגשו מהרעיון ואני מהטעמים. לטעמי היה מקום להוסיף עוד נתח ברזאולה אבל זו הביקורת היחידה שיש לי למנה זו.


קרפצ'יו שייטל - מנה גדולה של קרפצ'יו ללא חנפנות מיותרת. שייטל הוא נתח מעט לעיס יותר לעומת הפילה אך החיתוך היה כל כך דק שלא צריך להתאמץ. את הפרמז'ן ביקשנו לקבל בצלוחית נפרדת.



על מה אתה ממליץ שאלתי את לירן, והוא בנחרצות אומר לי : שתה בירה תמתין בסבלנות וסמוך עלי.
היה שווה להמתין בסקרנות יתר.


שני מלצרים הובילו לאחר כבוד פלטה ענקית שישבה על השולחן ולא השאירה יותר מידי מקום לצלחות ומברר שלא היינו צריכים צלחות. שלוש פלטות חמות שמסביבן נתחים מכל מיני סוגים של בשר שצריך להכין אותם, ועכשיו אני מבין למה היה עשן במסעדה כשנכנסנו. הילדים והמתבגרים התלהבו מהרעיון והחלו כל אחד לפי מה שהוא אוהב לצלות נתחים.
הוסבר לנו שכדאי להתחיל מהנתחים השומניים יותר על מנת שהנתחים האחרים לא ידבקו, ואכן השומן עשה את העבודה.
הנתחים היו איכותיים ביותר בדיוק כמו שלירן הסביר ובקושי הצלחנו לסיים את הכל.
בארוחה הזו יש חוויה אחרת לגמרי וצריך לקחת את הזמן לאט. האבן החמה התקררה? בתוך מספר שניות יחליפו לכם לאבן חדשה וחמה.
החברה עובדים ונהנים.......



כמובן שבלי קינוח אין אפשרות לסיים ארוחה כזו ולשולחן הגיע קינוח שנראה כמו ציור..........
קצת מכל דבר, מלוח, מתוק, מריר וחמוץ וכל השיחוב הזנ יוצר שלל טעמים נפלאים. יש שיגידו שזה קיטש מידי אבל זו עיה שלהם כי לנו זה היה טעים.
כל הארוחה עלתה לנו 1100 כול שלוש בירות וכוס קאווה, בהחלט מחיר סביר והוגן לארוחה של שישה אנשים.

המקדש - מתחם אושילנד כפר סבא.


תגובות

  1. קוראת בהנאה ומשחזרת מנות בראש, היינו שם כמה פעמים בהנאה גדולה ונחזור שוב. כתבת צילמת שעושה חשק

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות