מתכון למפרום טריפוליטאי

לא מזמן הייתי אורח לארוחת ערב שבת אצל הדודה של הגברת. לדודה הזו קוראים עליזה והיא בשלנית מדהימה.
מתי את מספיקה להכין את כל האוכל הזה? מה אני אגיד לך, בשתיים בלילה של יום שישי השינה הולכת לי ואני קמה רק להכין את הבצק של הלחמניות לשבת. ואז אני אומרת לעצמי: יאללה את על הרגליים תכיני עוד משהו וכך עד שכולם קמים בבוקר כל הבישולים מוכנים והחברה בבית מתלוננים שיש להם סחרחורת מהריח.
טוב מה יהיה אני שואל בקול רם? לא תלמדי אותי להכין מפרום? תבוא ותלמד תראה שזה קל היא עונה נחרצות.
אין מצב בעולם שאני מגיע בשתיים לפנות בוקר לבשל, וכך מצאתי את עצמי באחד מימי השבוע בשעה נורמלית עומד ולומד איך מכינים מפרום. נכון שיש פה הרבה שלבים אבל התוצאה שווה את המאמץ.

מצרכים למפרום:

קילו בשר טחון

צרור פטרוזיליה

תפוח אדמה אחד

6 שיני שום כתוש

שני בצלים

3 ביצים

כפית וחצי בהרט

כפית מלח

כפית פלפל שחור

שתי כפיות פפריקה מתוקה

לעבודה: בבלנדר טוחנים את הבצל הפטרוזיליה ותפוח אדמה. סוחטים היטב שלא יהיו נוזלים (זה הסוד לקציצה שלא תתפרק), ואת כל העסק מעבירים לקערה ומערבבים היטב. הבשר חייב להיות במרקם רך.
לוקחים תפוח אדמה חותכים לשלוש וכל חלק חוצים באמצע כמעט עד הסוף. ממלאים בבשר את הכיס שנוצר בתפוח האדמה.
מערבבים ביצה עם כף רסק עגבניות בצלוחית עמוקה, ובצלחת אחרת שמים קמח.
מכסים כל קציצה בקמח ולאחר מכן מעבירים לקערה עם הביצה ומטגנים על אש בינונית. כאשר הקציצה שחומה מוציאים מהמחבת. כך מכינים את כל הקציצות. מי שקשה לו עם תפוחי האדמה יש אפשרות לטגן ללא תפוחי האדמה.

רוטב לקציצות.
מצרכים:
בצל אחד חתוך לפרוסות, שתי כפות רסק עגבניות, שתי עגבניות מגוררות, חצי כפית כורכום, כפית פפריקה מתוקה, שלוש ענפי סלרי, 5 שיני שום חתוכים או כתושים, שתיים עד שלוש כוסות מים.
מטגנים במעט שמן את הבצל והשום, מוסיפים עגבניות מגוררות רסק עגבניות ואת כל שאר המצרכים והתבלינים.
מוסיפים מים מערבבים מעט לאחד את הכל ועל אש בינונית למשך רבע שעה.
לאחר רבע שעה מוסיפים את קציצות המפרום ועל אש קטנה מבשלים למשך חצי שעה.



מרק לקוסקוס
מצרכים:
שלוש בצלים, קוביה גדולה של דלורית ודלעת, ארבעה קישואים, שני תפוחי אדמה, שלוש ענפי סלרי, חצי שקית של חומוס, פלפל שחור, מלח, כפית כורכום.
בסיר עם מים שמים את כל המרכיבים ביחד למשך חצי שעה.

אין טריפולטאי שיכול לאכול מפרום וקוסקוס בלי צ'ירשי חריף ליד, ואני מזהיר אתכם שזה חריף הרבה יותר ממה שאתם חושבים, וואלה יש לעדה הזו קיבה מנרוסטה.

מצרכים לצ'ירשי:

4 פלפל חריף אדום, שמן, 7 שיני שום.
מכניסים את כל המרכיבים למעבד מזון תוך כדי הזלפת שמן, וכל העסק הזה קוראים: פלפלצ'ומה.

מבשלים תפוח אדמה אחד, קובייה של דלעת ושני גזרים. כאשר כל המרכיבים רכים מרסקים בעזרת מזלג בתוך מסננת על מנת להגיר נוזלים. שמים הכל בצלחת עם חצי כפית פלפלצ'ומה ומאחדים הכל ביחד



הכנת קוסקוס: להכין קוסקוס עדיין לא למדתי וגם אחרי השיעור אצלה לא למדתי את התהליך ועדיין אני צריך להתאמן ולכן הדרך הכי קלה להכין קוסקוס אמיתי הייתה לנסוע לכפר סבא לאחר שהתרעתי יומיים לפני ולקבל שתי קופסאות גדושות של קוסקוס מעשי ידיה של דודה עליזה.

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות