עוגת בוטנים מלוחים ושוקולד

משעמם בפה והמתבגרים מחפשים בפסח כל הזמן מה לאכול. אין לי מושג אם זה קשור לפסח או לגיל ההתבגרות אבל התוצאה אותה תוצאה.
שיטוט ברשת מביא את הגברת לבלוג של יהודית אביב : "הלוחשת לאוכל", ושם מצאה עוגת בוטנים לפסח.
מבט קצר ואני מבין שההשראה שלה מגיעה ממתכון של: סיגל פרץ ברמר, שהיא אופה מדהימה, ושיש לה את הבלוג: "אפיה ביתית".


ממש לא קשה לעשות את העוגה ואני מעיד על עצמי שאני קשה לי עם אפיה ולכן הייתי העוזר בלבד.
מכיוון שלא היו מספיק בוטנים השתמשנו גם באגוזי מלך, ועל זה נאמר: איך מתכון מתגלגל ומשתנה.





מצרכים לתבנית בקוטר 22 ס”מלבסיס


  • כוס בוטנים גרוסים (קלויים מלוחים)
  • כוס אגוזי מלך
  • 1/2 כוס סוכר
  • 1 כפית גרידת תפוז
  • 1 ביצה
  • 1/2 כפית אבקת אפייה
  • 1/2 כפית תמצית וניל 

למלית השוקולד והבוטנים
  • 50 גרם שוקולד מריר 60%  קקאו
  • 50 גרם שוקולד חלב (לפרווה לשים שוקולד מריר)
  • 1/2 כוס שמנת מתוקה ( לפרווה לשים קרם קוקוס)
  • 2 כפות גדושות נוטלה ( לפרווה, לשים עוד 50 גרם שוקולד מריר)
  • 200 גרם בוטנים קלויים מלוחים מנוקים מקליפות (בערך כוס וחצי)





אופן הכנה
  1. לחמם תנור לחום של 170 מעלות.
  2. לשים במעבד מזון את הבוטנים, הסוכר וגרידת התפוז ולעבד כמה דקות עד שהבוטנים משחררים את השומן והופכים למעין מחית. מידי פעם לעצור ולגרד מהדפנות את התערובת.
  3. מוסיפים ביצה, אבקת אפייה ותמצית וניל ומעבדים לתערובת אחידה.
  4. להניח רינג על גבי תבנית תנור רגילה שהנחנו עליה נייר אפייה (אם אופים בתבנית טארט רגילה אין צורך לרפד את הבסיס בנייר אפייה, רק לשמן היטב כדי להקל על החילוץ). לשמן את הרינג או התבנית ועם ידיים רטובות מעט לשטח את התערובת על הבסיס והדפנות.
  5. לאפות 5 דקות בחום של 170 מעלות, להנמיך את חום התנור ל- 160 מעלות בטורבו ולאפות עוד 10 דקות.
  6. להוציא מהתנור, לקרר לטמפרטורת החדר ולחלץ מהתבנית.
  7. להכין את תערובת השוקולד והבוטנים: להמיס יחד במיקרוגל שוקולדים ושמנת מתוקה בפולסים של חצי דקה כל פעם וערבוב עד שהשוקולד נמס. להוסיף נוטלה ולערבב היטב. להוסיף בוטנים ולערבב.
  8. למזוג את תערובת השוקולד והבוטנים  לתוך הטארט.
  9. להכניס לקירור של כמה שעות עד להתייצבות מלאה של השוקולד לפני שפורסים.


תגובות

רשומות פופולריות