יקב בנימינה

לפני מספר ימים לכבוד ראש השנה הוזמנתי לטעום מספר יינות של יקב בנימינה. התפאורה בדמותה של מסעדת סרדיניה שביפו העתיקה הייתה תפאורה מושלמת. חייב גילוי נאות: אני לא מתיימר להיות מומחה גדול ביין ואני גם לא שולט בעולם המושגים ולכן את כל הכתבתה פה אני כותב על בסיס טעים או לא טעים לי. יש מומחים גדולים ממני אך אני משתדל להעביר את החוויה של הטעם האישי שלי.


את הטעימות העבירו לנו שני הייננים של היקב.הראשון הוא יפתח פרץ שמו שהוא היינן הראשי שהגיע לא מזמן ליקב לאחר שעבד 7 שנים ביקבי כרמל. את השכלתו רכש בחו"ל והוא מתכוון להביא משהו חדש ומרענן ליקב. נכון שלא שתינו יינות שהם מעשי ידיו אך לפי ההסבר והצורה שהעביר לנו את הערב מצפה עתיד ורוד ליקב וליין שהוא מייצר.



הייננית השניה היא יעל סנדלר שהתחילה את דרכה כסומלייה ולאחר מכן נסעה ללמוד יינות באוסטרליה. בסוף הערב יצאתי בתחושה שיש פה צוות מנצח.



קיבלנו הסבר על היקב והיכן נמצאים הכרמים. הכרמים נמצאים מהצפון ועד דרום הארץ. לכל כרם יש את הייחודיות שלו ובכל פעם מערבבים זן כזה או אחר ממקום אחר. אכן יש הפתעות בטעמים בכל שנה.


התחלנו את הטעימות במשהו לא שגרתי. קיבלנו לטעום יין שנמצא רק בתחילת תהליך הייצור מסוג מוסקט והוכנס לבקבוקים ולהקפאה. התוצאה נפלאה. כולם בשולחן הסכימו שצריך לעשות פס ייצור מיין זה. תענוג.



לאחר מכן עברנו לשתות יין מסדרת טבע. היינות האלו מתאימים לכל כיס וזה הרעיון שמאחוריהם. נכון שהם לא מהמובחרים אך בהחלט ראויים ובימים אלו כשיקב חושב גם על הכיס של הקונה וזה ראוי לציון.



היין השני היה ויוניה - יין טעים מאוד אך חובה לצנן אותו לפני.



שיראז 2014 - יין שזכה בתחרות best value. יש לו ארומה חזקה. לא כולם בשולחן אהבו אותו. לטעמי היה צריך לצנן אותו מעט יותר. בכל זאת היינו בסוף הקיץ ליד הימים במזרח התיכון.



יוגב - כאן הרמה עולה ומרגישים אותו. היין הוא בלנד של  80 אחוז קברנה סוביניון ו 20 אחוז פטי ורדו. היין מאוד חזק בטעם עם ריח פירות מדהים. יופי של יין לארוחת בשר בערב החג.



בנימינה רזרב - שיראז 2011- יין שזכה בפרס אשכול הזהב 2014. לא שאני מבין גדול ביין אבל כשטועמים אותו ומבדילים בטעמים אפשר להבין למה.



כאן הגענו ליין קינוח שהיה מדהים בטעמו. ואני מדבר על יין לבן מזן גוורצטרמינר ובגלל שמו כולם מכנים אותו - גווץ.
היין עם ארומה מדהימה וטעם מאוד מיוחד. לקנח ארוחה עם יין כזה? לא יודע מה ישאר מהקינוחים בערב החג מה שבטוח יין קינוח לא ישאר.



ולכן התאימו לנו קינוח מדהים ליין הנפלא.

לסיכום אוכל לומר שיש השתדלות ביקב להטעים יין לכיס הצרכן מצד אחד ומצד שני להציג יינות יותר יקרים אך בעלי אופי ונוכחות. 

תגובות

רשומות פופולריות