מסעדת שיין אנד שארפ - תפריט חורף

לפני מספר ימים הוזמנתי לטעום את תפריט החורף של מסעדת שיין אנד שארפ בניצוחו של המסעדן הוותיק יענקל'ה שיין.
המסעדה ידועה כמסעדת בשרים מצוינת ועל מנת שהלקוחות שלו שלא מתאים להם לאכול רק נתח עסיסי של בשר יענקל'ה יצא בתפריט חורף מושקע ביותר. אני חייב לומר שבכל מנה הושקעה הרבה מחשבה והרבה ניסויים ככל הנראה עד שיענקל'ה נתן את ה o.k שלו למנה. מכיוון שזו פעם ראשונה שאני מבקר במקום קודם כל נדהמתי מחר הקירור השקוף שיש במקום. כל לקוח שנכנס נתקל בגושי בשר שמתיישנים להם לאט לאט עד שהם ראויים להגשה. על כל גוש בשר יש פתק של תאריך הכניסה ותאריך היציאה.......פלא שכל נתח יוצא עסיסי.

כשאני כותב שורות אלו אני מבין שיצאתי מארוחה מדהימה אך לא טעמתי נתח של סטייק עסיסי שבזכותו יצא שם רחב למסעדה....ולמרות זאת לא יצאתי מאוכזב ולכן הדבר המתבקש זה ביקור נוסף במקום לאחר ריצה של 4 ק"מ לפחות....

דבר נוסף שאני חייב לציין שבסוף הערב כאשר נכנסתי לשירותים הם היו נקיים ברמה שאני לא רגיל לראות. אין ספק שכך שומרים על רמה במסעדה. המקום משלב שירות,ניקיון,והקפדה על מנות מעולות. האיש נושם וחי את המסעדה יום יום כל היום. מעבר לכך ראוי לציין שהאיש משמש כיועץ של מספר מסעדות בארץ ובחו"ל ושמו הולך לפניו ובצדק.
לולא ביקשו ממני לתפוס מקום ליד השולחן יכולתי לשבת איתו עוד מספר שעות כל כוסית טובה ולדבר על אוכל.




לשולחן הוגש מטבל של עגבניות ולחם שהיה משגע בריחו ובטעמו ותוך כדי הוגשה מנה של כנפיים ללא עצם ברוטב טריאקי וסיראצ'ה. בלי לחשוב יותר מידי החתי כמות נדיבה של עגבניות על הלחם ומעל שתי חתיכות של כנפיים. שילוב מדהים למרות שלכל מנה היה טעם מדהים בפני עצמו. לגימה של יין טוב ומבחינתי יכולתי לקום וללכת........



המשכנו עם סלט קייל עסיסי שיש בו טחינה,בוטנים ודובדבנים יבשים. כן חורף לא חורף הסלט עושה שמח בשולחן.



שרימפס ניוקי - הניוקי היה טעים ולא צמיגי ועשוי במידה הנכונה הרוטב היה לא כבד כאשר מסביבו מספר שרימפסים שנעשו לא יתר על המידה.



רדיאטורי ציידים - פסטה עם קוביות פילה ציר בשר שמנת עגבניות מיובשות בזיליקום ופרמז'ן. הבשר מדהים בטעמו ולא צריך להתאמץ ללעוס אותו. לא ציפיתי לפחות מזה במנת בשר. הרוטב בהחלט מתאים לחורף קר. מנה מצוינת אך מכיוון שהיא מעט כבדה ומאוד גדולה הייתי ממליץ לחלוק אותה עם עוד מישהו.



טורטליני בקר - טורטליני בציר בקר ויין אדום שמוגש עם אפונה וברוקולי. מורגש שאת הפסטה עושים במקום ומבחינתי זו הייתה המנה הטובה ביותר שהוגשה.......לכו על זה ובגדול.



כאן נכנסת סבתא אסתר לתמונה. ועל שום מה? סבתא אסתר היא הסבתא של השף אלעד. מה הפלא שהנכד הופך לאט לאט לכוכב עולה.......


הקובה של סבתא אסתר - קובה במילוי בשר שלידו יש טחינה,קרם חציל,טבולה,וזרעי עגבנייה. זה הקובה הטוב ביותר שאכלתי עד היום ולכן מנה זו יצרה בעיה.......אחרי שאוכלים את מנת הקובה אין סיכוי שאני יעמוד בפינת רחוב ויצליח להנות מקובה שמוגש באיזו מזללה. המנה המפתיעה של הערב.


וכן היה קינוח מאוד מפתיע בצורת הגשתו וטעמו.......זה לא סתם עציץ. הפעם אחרוג ממנהגי ולא אכתוב על הקינוח שום דבר. בשביל לדעת איזה קינוח זה תצטרכו להגיע ולטעום בעצמכם. הדבר היחיד שאספר לכם שזה היה מפתיע וטעים.

לסיכום: המסעדה עצמה טובה לא רק בעולם הבשר. יש שפע של אפשרויות והניסיון לא לאכזב שום לקוח שרוצה תחליף לנתח בשר טוב בהחלט מצליח. אני מקווה שיהיה חורף ארוך וגשום על מנת שנוכל להנות כמה שיותר זמן מתפריט החורף.

shine&sharp רחוב יגאל אלון 65 תל אביב
טלפון: 03-5364755

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות