הצועניה - מסעדה בלקנית

לפני מספר ימים קיבלתי טלפון ממיקה היחצנית של מסעדת הצועניה. שלום לך, קיבלתי את המספר שלך מאלירם האיש שמאחורי הבלוג מוכתר העיר. כן אנחנו חברים אמרתי. בעקבות השיחה איתו אני רוצה להזמין אותך לטעום חלק מהתפריט הבלקני שלנו. אשמח מאוד להגיע וקבענו תאריך ושעה. ואני מדבר לעצמי ואומר: לסקר מסעדה בלקנית זה אתגר כי הרי אני מגיע מבית בולגרי.......


הגעתי למסעדה בשעות הערב שנמצאת באזור שוק הפשפשים אך כשנכנסים לרחוב ההרגשה כאילו הגענו לכפר ביוון. המסעדה ממוקמת בצומת רחובות באמצע כביש צר ומשני צידי הכביש על המדרכה שולחנות עם מפות. ולמרות הקסם של לשבת כל המדרכה ולהנות מהיופי של המקום הלחות הכריעה ונכנסנו פנימה להנות מהמזגן. העיצוב מאוד פשוט עם הרגשה של בית בכפר. בעברו המקום היה מפעל לנעליים מסביר חיים הבעלים של המקום. לפני שהתחלנו הגיעו שתי כוסות אוזו לפתוח את התיאבון חיים מכריז וממשיך לספר לנו עליו ועל המקום שנפתח רק לפני חצי שנה.


שתינו לחיים כוסית ראשונה ולפני שהספקנו לעיין בתפריט הגיעה כוסית שנייה......זה הולך להיות מעניין אומרת הגברת.
בעוד אנו חושבים בקול רם חיים לא השאיר ברירה וביקש מהמלצרית המקסימה לרשום מה להביא לנו. היום אני בוחר מה אתם אוכלים הכריז נחרצות......עוד קצת לחיים עם האוזו עד שיגיעו המנות.

לאחר מספר דקות נחתו על שולחננו מספר מנות פתיחה שבתפריט נקראת: חמישייה. חמישה סלטים מהמטבח הבלקני (80 ש"ח) ובייגלה שנאפה במקום. לפני שאתחיל לסקר אני חייב לציין שהמנות גדולות ואני ממליץ לקחת כל צלחת ל 4 איש לפחות.


כמובן שצלחת ראשונה היתה האיקרה שמכינים אותה במקום, עליה נחו בשקט בצל סגול וקליפת לימון, הבייגלה המתין בשקט שנשדך ביניהם.
המשכנו עם סלט חצילים שהוכן על אש גלויה ומעליו גבינת טולום. הגברת התענגה.
הציזיקי היה מטובל בדיוק כמו שאני אוהב. המנה  מורכבת מיוגורט עיזים לבנה מלפפונים שמיר.....והרבה שום שעושה שמח בפה.
גבינות אש מורכבת ממספר גבינות ופפריקה חריפה. אני לא יכול להגיד שהמנה לא טובה אבל פחות חריף היה עושה טוב למנה לפי טעמי.
סקורדיליה סוד המטבח היווני - מנה שלא נתקלתי בה אך מורכבת מתפוחי אדמה מרוסקים שמזכירים פירה אך זה לא פירה, וכמובן שיש בפנים הרבה הרבה שום. זה מתכון שאני לא מגלה אומר חיים. אל תגלה והמשכתי להנות מהטעמים של מנה מופלאה זו.
נהנתי לשלב בין מנה זו לצזיקי ביחד עם בייגלה חם.

עוד סיבוב של ערק ואמרתי לחיים שאני יחזור בהזדמנות להמשך כי היינו די מלאים. הצחקת אותי אמר.....עשה לחיים נוסף ולפני שהרמתי את הראש הגיעו מנות ביניים:


הפרסה של סבתא: קציצות פרסה טריות עם טעם מדהים וליד איך לא חצי לימון וצלחת קטנה של ציזיקי. זה המקום לגילוי נאות שאף אחד לא יעלב: של אמא שלי יותר טעים.........



בוריק - בצק פילו מטוגן ממולא בגבינות, תפוחי אדמה , תרד וכמובן ביצה. שילוב משגע בטעם והרגע שחותכים את המנה והביצה פורצת החוצה. 42 שח.



מוסקה - מוסקה מבשר טלה שבתחתית הצלחת רוטב עגבניות ולמעלה בשמל הטוב ביותר שאכלתי עד היום בארץ, זה סגנון מעט שונה מהמוסקה המוכרת אך כמות הבשר שיש שם היא ענקית. 58 ש"ח.



עוד לחיים קטן עם חיים שלוחש משהו באוזן של המלצרית בזמן שאנו נהנים מהמוסקה ולשולחן הגיעו שתי מנות מהים.



ברבוניות - צלחת ברבוניות טריות שהגיעו היישר מהים שהיו גדולות מאוד. אני באופו אישי אוהב את הברבוניות הקטנות אך לא תמיד יש בעונה זו. הברבוניות היו בשרניות שדרשו הרבה לימון ומלח והיידה ישר לפה. שתה עוד קמצ ערק שלדגים יהיה איפה לשחות מחייך חיים. 86 ש"ח.



ג'ירוס דגים - הגברת קיבלה מנה של שווארמה דג. נשמע מוזר בהתחלה אך זה עד הרגע שטועמים את המנה. על פיתה יוונית היו חתיכות של דג לברק שנאפו בתנור עם רוטב שווארמה ומתחתן יוגורט וטחינה ומעל הרבה עלי כוסברה. אליפות.
62 ש"ח.



לקינוח קיבלנו קרם בורלה עם קרם פיסטוק, שהיה מתוק וסיום טוב לארוחה זו. 38 ש"ח.

הצועניה - רחוב פנחס בן יאיר 3 יפו
טלפון: 035521333


 

תגובות

רשומות פופולריות