מסעדת מדיטה ירושלים - תפריט חדש

לפני מספר ימים עלינו מספר בלוגרים לירושלים על מנת לסקר את תפריט החורף החדש שבנה השף של המקום מוטי אוחנה. עלינו ביום השני של תחילת מתקפת הטרור והרחובות בירושלים ריקים מאדם. כמובן שבאוטובוס היו סטטוסים ציניים שעזרו להפיג את המתח. זו לא הפעם הראשונה שאני מתארח במקום והיה מעניין לראות מה השאירו ומה הוסיפו לתפריט, אך דבר אחד נשאר בסוף הארוחה : מוטי אוחנה שף מוכשר שביחד עם השותף המקסים שלו משה מגשימים את החזון שלם שהוא להוציא אוכל טעים ומושקע למרות הקושי של להביא אוכל כשר ברמה טובה ובמחירים סבירים.

בסוף הארוחה נכנסתי לבקשתו של השף מוטי אוחנה למטבח לאחר ויכוח קולינארי........למה? תקראו עד הסוף.
המנות הראשונות כמעט ולא השתנו וטוב שכך.......במנות הביניים היו מספר שינויים ובעיקריות ראינו משהו אחר לגמרי מהביקור הקודם.
למרות המצב הלא נעים בירושלים היו לא מעט סועדים במקום משהו שנתן הרגשה טובה ושלמרות הקושי אנשים יוצאים ואוכלים ומבלים......שאפו גדול ירושלמים.




התחלנו עם מטבלים וחומוס שהיו מצוינים. אני התלהבתי מהטפנד לימון, ושאר השולחן התלהב מהקרם חצילים וסילאן.
הפוקצ'ה חוסלה עם המטבלים והחומוס שהיה לא פחות ממעולה.


בפעם הקודמת כתבתי את מה שבועז ידידי אמר: שווה לעלות לירושלים רק בשביל סלט העלים שלהם.....טעים, מרענן....
לא לוותר בשום מקרה.


סביח - כן רק סביח אבל מוגש בצורה מקסימה, ושילוב הטעמים מביא אותנו לבקש עוד פוקצ'ה.


טונה צרובה עם עלים ירוקים,ויניגרט, וואסבי, שמן שומשום וסויה. נתח עסיסי שמאוד אהבתי.


טרטר דניס: עזבו אתכם מכאב ראש מה יש שם. פשוט תזמינו מנה זו ותתענגו. אין אחד או אחת שלא נהנו ממנה זו.


פילה דניס - מוגש עם טחינה למעלה ואגוזי מקדמיה. כמה פשוט ככה טעים.
מה עשית שזה כל כך טעים שאלתי את מוטי: שטויות הוא אומר......פילה דניס טרי, טחינה ואגוזי מקדמיה גרוסים ולתנור לעשר דקות.......

גם בגזרת הקוקטיילים החברה התחדשו שם ומכל כיוון נשמעו קריאות התלהבות, אני העדפתי לשתות יין של רמת הגולן.

ראובן - וודקה,סאוור פירות יער וטריפל סק.



את מירב הקולות קיבל קוקטייל בשם - וואלק.
וואלק זה טוב שמעתי מישהי אומרת כל הערב.........וודקה,אבטיח,מידורי לימון וסוואר.


פטה כבד עוף - למרות בעיית הכשרות המנה טעימה ונימוחה.


שקדי עגל במנגולד אריסה ולימון כבוש - כאן התחיל ויכוח מסוים כי חלק מהשקדים היו די צמיגים והיה צריך להתאמץ בלעיסה שלהם. משום מה כשאכלתי מצלחת אחרת היה שוני והם היו טובים יותר. יש מקום לשיפור לדעתי הבלתי נחשבת.

מח עגל בלימון כבוש - מנה נימוחה וטעימה לחובבי הז'אנר, אני נמנע לאכול מה זו כי יש בה כמות מטורפת של כולסטרול אבל הפעם.......לא ויתרתי ונהנתי.

טאטקי פילה בקר - מנה שהוגשה עם איולי כמהין ופורטובלו. מכיוון שהייתי כבר די עמוס ובלוטות הטעם כבר בקושי עבדו טעמתי נתח אחד שהיה טעים ולעיס. כתבתי לעצמי שבפעם הבאה אני לוקח לעיקרית מנה זו כעיקרית.


סינטה בליווי תפוחי אדמה פטריות וצ'ימיצ'ורי -  כאן החל ויכוח סביב מנה זו מכיוון שהפרוסות היו עבות וחלקן בלתי לעיסות לחלק מהאנשים. לדעתי מרגע ההגשה ועש שאכלנו עבר זמן צילומים כך שהבשר התקרר וחלקו היה צמיגי.
מכיוון שכך מוטי ביקש ממני להיכנס למטבח ולאכול מאותו נתח, ישר מהגריל. התוצאה הייתה שונה לגמרי. כאשר אתם מזמינים סינטה אל תתנו לה להתקרר.


אסאדו החצר ברוטב ברבקיו ותפוזים -  כולם פה אחד החליטו שזו מנת הבשר המנצחת של הערב. שש שבע שעות בתנור והבשר היה רך וטעים עם רוטב התפוזים.

בשלב זה הגישו קינוחים אך לא יכולתי לאכול יותר כלום ולכן ויתרתי ולכן אני לא יכול להביע את דעתי.

מדיטה ירושלים - דרך חברון 101

תגובות

רשומות פופולריות