אלבאבור והים - עכו

עוד לא הספקנו להתאושש מהחופש הגדול וכבר נחתו עלינו חופשות החגים, וכמו בכל משפחה גם אנו שברנו את הראש כיצד להעסיק אותם. בערב הודעתי לכולם: נוסעים לטייל בעכו. הילדים הסתכלו עלי בפרצוף די חמוץ ושאלו אחד את השני: עכו? מה אבד לנו שם? איפה זה בכלל? יש מחשב בטיול הזה?......ואני מחייך בהנאה ואומר להם שאין מחשב בכלל, רק ידיעת הארץ, טעימות של אוכל בשוק, ביקור במוזיאון המחתרות ובסוף נשב לאכול דגים טובים.
אכלנו אותה הם אומרים אחד לשני......

בבוקר לקחנו רכבת לעכו ובדרך כמובן הסברים על ידיעת הארץ וקצת סיפורים על עכו.....והרבה מחשב למה לעזאזל כרטיס רכבת עולה כל כך יקר?
הגענו לאחר שעתיים נסיעה לעכו והתחלנו לחקור מעט את השוק. לאחר מכן נכנסנו למוזיאון המחתרות ושם הם קיבלו שיעור קצר בהיסטוריה והבינו איך פעם היה נראה כלא שהיה פעם מבצר שנבנה המאה ה 18.
לאחר שהנפש שבעה הלכנו לשוק עצמו ונהנו מהריחות והמראות. לשמחתי נתקלתי שם באמצי השוק המסעדה שמגישה לטעמי חומוס מעולה שטרם טעמתי כמותו.חפשו באמצע השוק את: חומוס פול שמסייה. בטוח שתגידו לי תודה על זה.
כאשר סיימנו את הטיול בשוק היינו די עייפים ולכן בהברקה של שניה עלינו על עגלה שרתומה לסוס ובמחיר של 10 שקלים לנפש לקח אותנו לאחר כבוד עד למסעדה, יופי של חוויה לילדים.


פה המקום לציין שבבוקר קיבלתי טלפון מאורן הקונדיטור המדהים שעובד שם מספר חודשים ומכין שם את הקינוחים, ואמר שאני חייב להגיע לאכול שם. הרבה ברירות לא השאיר לי ואמר לי שהבעלים נשאת עבאס ממתין לנו.
הגענו אחר הצהריים למסעדה והפתענו מהגודל שלה. המקום מרווח ונעים לישיבה. הושיבו אותנו ליד החלון הענק שממנו רואים את הים. חבל שאנחנו לא בזמן שקיעה אמרתי לזוגתי, לקחת לי את המילים השיבה ונהנתה מהנוף הקסום.
נשאת קיבל אותנו בחיוך גדול ושאל אם אנחנו רוצים להזמין או שהוא ישלח מה שנראה לו? במצב כזה אצלי התשובה היא אותה תשובה: תביא מה שנראה לך ונזרום........

לא עברו מספר דקות והגיעו מנות ראשונות שהם הסלטים הידועים משאר המסעדות שיש למשפחה.
חומרי הגלם טריים, והסלטים רעננים. כל יום עושים את הסלטים, לא משאירים למחר כלום לוחש לי אורן. מה שנשאר או לפח או תרומה לאנשים שאין להם מה לאכול..........

הערת אזהרה: הסלטים של מנות הפתיחה גדולות ביותר לכן המלצה שלי לקחת סלט לכל שלשוה אנשים, ולהגיע רעב.


ציזיקי שמרענן את הנפש לאחר יום הליכה בשוק. הכי פשוט הכי טעים.


כרובית שמעליה הרבה טחינה וסומק. הכרובית הייתה פריכה, הטחינה מעולה, הילדים התמוגגו ממנה זו.


איך אפשר בלי ירוק על שולחן של משפחת עבאס? הכל טרי רענן חמצמץ במידה הנכונה.



 

סלט ירקות ומעליו גבינת עיזים מגוררת.


תראו את מי תפסתי מכין קינוחים במטבח.......מה שלא יהיה לא לוותר על אחד הקינוחים של אורן.


לא עוברות מספר דקות ומתחילות להגיע מנות עיקריות שכולן איך לא מהים. חוץ ממנת הטונה כל הדגים עדיין שחו בבוקר בים אומר לי נשאת. אני מקפיד להביא את הכי טרי שיש.


שרימפס קריסטל שהיו מספר דקות על הגריל. גם הגודל וגם הכמות יכולים להיות מנה עיקרית לשני אנשים לאחר כל הסלטים, מעולה.


קלמארי מטוגן שהרבה לימון מעל עושה לו רק טוב. המעטפת קריספית ולא ספוגה בשמן. הילדים נהנו ביותר.


דג טובה אדומה ברוטב עגבניות - כאן הגיעה הנפילה. הרוטב טעים אך ממש לא מתאים לדג והטונה הייתה יבשה מכיוון שהייתה עשויה מידי. כמובן שאמרתי זאת לנשאת ולשף שאדי ושניהם די הסכימו אך טענו שיש לקוחות שאוהבים כך את דג הטונה שלהם. אני ממש לא אהבתי.


שמענו שהילד שואל אם יש ברבוניות בתחילת הארוחה, אז זו התשובה לילד......טעימות פריכות טעימות......מלח לימון וכל אחד לקח לצלחת והתענג.

שאפו גדול לשף שאדי בשארה. אומנם בחור צעיר אך יודע את העבודה.


איך אפשר בלי קינוח של קנאפה ותה עם נענע? הגברת אמרה נחרצות: זו הכי טובה שאכלתי עד היום. הילדים לא אמרו כלום פשוט לא הפסיקו לאכול ולהנות.

לסיכום: בעבר קראתי ביקורות לא טובות על המקום אך נראה לי שהפיקו לקחים והם השתפרו תוך כדי תנועה אחרת אין אפשרות להסביר ארוחה כל כך טובה. המסקנה לפעם הבאה: לבוא יותר רעב ולהנות מאוד כמה דברים.

אלבארבור והים: ההגנה 16 עכו
טלפון:04-6289115
 

תגובות

רשומות פופולריות