פשטידת חצילים

בכל פעם שאני מגיע לבקר את אמא שלי אני שומע: תפתח את המקרר ותטעם, אין לך מושג כמה טעים יצא. ולמרות שקשה לה והידיים לא כמו פעם היא עומדת בגבורה ליד בגז התנור, והכיור ומכינה אוכל מדהים מחומרי גלם הכי פשוטים. כן מתכון של סבתות כמו שאנו נוהגים לומר ולהתענג עליהם.
אז הנה אני מביא לכם מתכון משגע של פשטידת חצילים משלושה מרכיבים בלבד ( לא כולל תבלינים ).

מצרכים:
3 חציל בלאדי

חצי קובייה גבינה בולגרית

3 ביצים

פלפל, ומעט מאוד מלח כי הגבינה מלוחה לפעמים אפשר לוותר על הצלח.


לעבודה:

חוצים את החצילים לשניים ומכניסים לצלייה לתנור.  מנקים את החציל מהקליפה ומניחים במסננת להוצאת הנוזלים. אני משאיר את זה כל הלילה בחוץ. בעזרת סכין חדה חותכים את החציל ( למי שאין כוח גם מוט בלנדר טוב.
בקערה מכניסים את החציל, גבינה בולגרית, ושלושת הביצים. מוסיפים פלפל שחור.
שמים נייר אפיה בתבנית ואת כל הבלילה יוצקים לתבנית.
מכניסים לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות למשך חצי שעה עד 40 דקות. הצבע אמור להיות שחום מאוד.
הפשטידה אוורירית ורטובה מעט בפנים.
חותכים ומגישים עם יוגורט קר.
בתיאבון.

 

תגובות

רשומות פופולריות