טבית - חמין עירקי

בדירה שהתגוררתי בה לפני הרבה שנים הייתה לי שכנה עירקית בשם בדרייה. האשה הייתה שם ואגדה בבניין. כל שבוע היו לה אורחים והריחות מהמטבח שלה שיגעו את כל הבניין. כמה אנשים השבוע בדרייה? וואלק לא הרבה השבוע עיוני, לא יותר מ 30 איש. רק מהמספר הזה התחלתי להזיע ולא הבנתי איך היא משתלטת על כל העניין הזה שנקרא מטבח כי בתקופה ההיא אפילו לחם לא ידעתי לפרוס. ומה הסוד של הבישול שלך שאלתי בתמימות? תקשיב טוב בחור צעיר ענתה בשקט שזה דבר נדיר כשלעצמו כי כשהיא הייתה מדברת כל הבניין היה שומע וכשהיא הייתה צועקת גם מנהל הסופר שנמצא בבניין ליד היה שומע אותה. כל הסוד זה בתבלינים שבאצבעות, כל האוכל של כולם אותו דבר אבל כל אחד עם התבלינים שלו והחוש שיש באצבעות. וואלק כנס בוא תלמד הייתה אומרת והווליום שלה מתחיל לעלות בלי שתשים לב. עזבי אני הולך לאכול מנת סביח בפלאפל של אמנון במרכז ואחר כך כדורגל וכל זאת כאשר אני נמצא בחדר המדרגות.
ותוך כדי תנועה אני שומע אותה לוחשת בקול רם: קטאעיינק (שיצאו העיניים בעירקית) של אמנון אצלו אתה אוכל סביח בוא שב אצלי. גם אני אוהב אותך בדרייה אבל בהזדמנות אחרת אבל תשאירי לי קצת מהתביט, ואם נשאר קובה יבורכו ידייך אני צועק. אומרים אשטידק היא צועקת ואני כבר בקומה הראשונה.



אז השבת נזכרתי בה ומאוד התחשק לי טבית ונזכרתי שפעם סיפרה לי כיצד הכינה רק שאני הוספתי מעט תבלינים אחרים והתוצאה יצאה מעולה. ההכנה מאוד קלה ולא מצריכה הרבה מצרכים למרות שזה נראה כך. כל הלילה בתנור ובצהריים חורפי יש תבשיל מדהים שהריח שלו משגע את כל הבית.

מצרכים:

פולקה וירך לפי מספר סועדים - לפי בקשתי הקצב מפריד ביניהם
בצל אחד  חתוך לפרוסות
3 עגבניות חתוך לקוביות
3 כוסות אורז
קופסה קטנה של רסק עגבניות
כף וחצי בהרט
כף פפריקה מתוקה
כפית פלפל שחור
כפית אבקת שום
כפית כורכום
כפית פפריקה חריפה
( אני שם בקערה את כל התבלינים ומערבב בעדינות)
לעבודה:
משרים במים רותחים את האורז למשך 10 דקות.
בסיר רחב שיכנס לתנור מטגנים את חלקי העוף במעט שמן. ( זהירות השמן קופץ ומהלכלוך ראיתי 50 גוונים של שחור מהגברת)
מוציאים את חלקי העוף הצרובים, מוסיפים כף שמן ומטגנים את הבצל. כאשר הוא שקוף מוסיפים את העגבניות למשך 10 דקות.
שוטפים את האורז ומכניסים מחצית מהכמות לסיר, מסדרים את העוף בסיר ומפזרים מחצית מהתבלינים מעל.
מכסים את העוף עם האורז שנשאר ומפזרים את שאר התבלינים. מוסיפים 6 כוסות מים חמים ומביאים לרתיחה למשך 15 דקות.
מכניסים לתנור חם 100 מעלות למשך כל הלילה. בבוקר בודקים ובמידה וחסרים נוזלים מוסיפים מעט מים רותחים.

תגובות

רשומות פופולריות