מזקקת וויסקי ישראלי

לפני מספר ימים קיבלתי הזמנה להגיע להתרשם ולטעום וויסקי שמיוצר במזקקת כאן בארץ.
יש בארץ מזקקת וויסקי?
מתברר שבמרכז תל אביב מול אצטדיון בלומפילד ברחוב התחיה קמה לה מזקקת וויסקי ישראלי Milk & Honey
סקרן אותי לדעת מי ה"המשוגע" שמשקיע כסף וזמן והקים מזקקה בין כל המוסכים.
הגעתי בשעות הערב לאחד הרחובות הפחות סקסיים  שיש בתל אביב בשעות הערב, וכאשר עברתי את סף הדלת הרגשתי כאילו אני בחו"ל. חלל ענק של מרכז מבקרים, שההמשך שלו מוביל למזקקה ובאחד החללים מוצבים קורות של עץ ועליהם חביות מעץ מלאות בוויסקי.
גם אם אתם לא חובבי וויסקי בהחלט מומלץ להגיע למקום ולהתרשם ממנו.


על מנת שלמשקה יקראו וויסקי הוא חייב להיות סגור בחבית 3 שנים לפחות, ולכן אנחנו טעמנו את מה שאמור להיכנס לבקבוקים בשנת 2019.

במזקקה מייצרים גם ג'ין והברמן המקסים רקח לנו קוקטיילים נפלאים, שגם הם מיוצרים במזקקה.


קיבלנו הסבר מקיף מאת המנכ"ל איתן עתיר, ויצא לי להכיר את הבעלים שיזם את כל העסק הזה גל קלקשטיין.
כמובן שקיבלנו גם לאכול משהו בין טעימה לטעימה כי הרי לא קל לטעום משקה של למעלה משישים אחוז.
את אותו וויסקי טעמנו לאחר דילול שהגיע לארבעים ושישה אחוז והוא עדין בטעמו ובהחלט יש למה לצפות.
את רוב הייצור הם מתכוונים ליצא לאירופה, וכבר הם התחילו לעבוד מול משווקים בחו"ל.


היה גם אוכל טעים ומושקע, ולאחר הטעימות המתין לנו שולחן קינוחים מטורף בטעמיו.

אז מה טעמנו?

ניו מייק סינגל מאלט - הניו מייק הוא הלב, התזקיק השקוף הייחודי של המזקקה, שאחרי שלוש שנות יישון בחביות הופך לוויסקי. למרות שהחביות והיישון הם המכתיבים את האופי הסופי של המשקה, הניו מייק מעניק את הבסיס לוויסקי. זהו תזקיק עדין, מתקתק וחלק, שלמרות היותו צעיר, הינו מורכב ומתפתח. 40% אלכוהול.

ג'ין לבנטין המכיל ערער והרבה תבלינים משוק לוינסקי הסמוך למזקקה: זעתר, קינמון, קמומיל, פלפל שחור, לואיזה, תפוז וקליפות לימון. התבלינים השונים נותנים לג'ין את הטעם התל אביבי, ישראלי המקורי שלו. אחרי השרייה של התבלינים בתזקיק הניו מייק למשך 48 שעות, הג'ין מזוקק בשלישית בדוד נחושת ייעודי בן 250 ליטר ויוצא חלק להפליא. 46% אלכוהול.


ג'ין לבנטין מיושן – אותו ג'ין לבנטין עובר תהליך יישון של מספר חודשים בחבית יין אדום אשר מאזנת את הטעמים ומוסיפה טעמי עץ ווניל עדינים. 46% אלכוהול.

היאנג סינגל מאלט האחרון בסדרת החביות  - The Last Oneהיאנג סינגל מאלט הושק במעמד האירוע, המהדורה  כוללת כ- 4,000 בקבוקים, בלנד של חבית אקס ברבן וחבית יין אדום שיושנו למשך כשנה .המהדורה הזו היא האחרונה לפני השקת הוויסקי סינגל מאלט המסחרי והיא מאפשרת הצצה מוקדמת לוויסקי הקלאסי, אשר מאפייניה דומים לסינגל מאלט העתידי. היא מספרת את הסיפור הייחודי של זמן, אקלים, עץ וחומרי גלם מובחרים. 46% אלכוהול

The Milk & Honey Distillery

התחיה 16 תל אביב 03-6320491

תגובות

רשומות פופולריות