מסעדת סאפורי ירושלים

לפני מספר ימים הוזמנתי לירושלים למסעדת סאפורי. על מה ולמה החגיגה שאלתי? שתי סיבות: הראשונה הכרות עם היינן והכרת היין של יקב פסגות. הסיבה השנייה לטעום את המנות של מסעדת סאפורי שנפתחה לפני 3 חודשים.
סיבה מאוד טובה לעלות לירושלים. מאחורי מסעדת סאפורי עומד בחור מקסים בשם משה פרץ. לבחור יש מספר שנים סניף של רולאדין וחיידק המסעדות  הלך וגדל מיום ליום עד שהחליט להגשים חלום ולפתוח מסעדה. המסעדה מעוצבת להפליא ויש הרגשת חמימות כשנכנסים למסעדה וחמימות בירושלים בחורף זה מצרך מבוקש ביותר.
מי אמר שחלומות לא מתגשמים?



התחלנו את הערב עם טעימה של יין צעיר ביותר מזן קברנה פרנק. היין מאוד טעים והמחשבה מה יצא ממנו בעוד מספר חודשים מעוררת ציפייה גדולה. מבחינתי אפשר היה להכניס אותו לחבית גדולה להעמיס אותו על עגלה שקשורה לסוס לעבור ברחובות העיר ולמכור אותו לתושבים........ממש כמו פעם.

כמובן שבין לגימה ללגימה התחילו לזרום המנות מהמטבח. קשה לתת ביקורת על מסעדה שפתוחה רק 3 חודשים ועדיין לא עיצבה את עצמה ולכן זה היה ניכר במספר מנות שלא צלחו מבחינתי אבל חשוב לומר בהגינות שרוב המנות היו טובות ביותר ומרגישים שיש יד טובה במטבח בראשות השף ניקולאי.


בורטה -  מוצרלה שמגיעה ממחלבות גד שיושבת לה בנחת ליד עגבניות צלויות קונפי שום,בזיליקום וחומץ בלסמי. כאשר בוצעים את כדור המוצרלה כל השמנת של החלב יוצאת החוצה ויש שילוב טעמים של קשה מבחוץ רך מבפנים........


ברוסקאטה קלאסית - ברוסקטה שמעליה עגבניות,זיתים קלמנטה,בזיליקום ושמן זית. נכון שהנוזלים מרטיבים מעט את הלחם ולא מרגישים את הקריספיות אך מהביס הראשון מרגישים את הטריות של הלחם שכמובן נאפה במקום......
את טעמים הטאבון הנפלאים נרגיש בהמשך.



פולנטה מתירס טרי - מבחינתי עברתי סוג של תיקון עם מנה זו. תמיד מנה זו הזכירה לי את הממליגה חסרת הטעם שטעמתי בילדותי שלא נדבר על המראה שמזכיר דייסה שזה אחד הדברים הבודדים שאני לא מכניס לפה......
על הפולנטה ישבה ביצה עלומה שברגע שנוגעים בה היא נוזלת ומתערבבת עם הפולנטה. בשילוב של פטריה רוטב הולנדייז ופרמז'ן זה היה משגע. לא לוותר על מנה זו. מבחינת אחת משתי המנות הנבחרות של הערב.



סביצ'ה מוסר ים -  התמונה מדברת בעד עצמה. המנה השנייה שזוכה אצלי בארוחה זו. דיוק משגע של מנה זו שיושבת על גספאצ'יו. עכשיו תעצמו עיניים ותדמיינו - מנה זו עם כוס יין קברנה פרנק באוויר הצח של ירושלים.........


סלט דונה - מבחינתי המנה הכי פחות מוצלחת. משהו בטיבול לא היה נכון והיא לא הגיעה לשום מקום.
ירקות לא השתלבו עם העדשים השחורות.......השף ניקולאי והבעלים משה פרץ קיבלו בהבנה את הביקורת.

איך אפשר מסעדה בסגנון איטלקי ללא פיצה?


פיצה ירוקה - קרם תרד פרמז'ן זוקיני וגבינה כחולה. הטאבון עושה נפלא לבצק הפריך. כל פעם אני מתאהב מחדש בפיצה שהיא ללא עגבניות. זו הפיצה הטעימה יותר לדעתי מבין השתיים אבל כמובן שזו דעתי הלא נחשבת........הכל עניין של טעם.

פיצה בטטה עיזים - זו פיצה עם גבינת עיזים בזיליקום ובטטה. המתיקות של הבטטה לטעמי לא עושה טוב לפיצה.


בין לבין כמובן שקיבלנו הסברים על יקב פסגות.

שני היינות שטעמנו היו טובים רק שמבחינתי הקברנה סוביניון צריך להיות מעט יותר צונן ופתוח הרבה יותר זמן. אחרי שהיין "נושם" הוא נפתח והטעמים הפירותים שלו מורגשים הרבה יותר.


היין השני שטעמנו הוא: אדום משהת 2012. זהו יין שמורכב  מקברנה סוביניון,קברנה פרנק,מרלו, ופטיט וורדו.
מה אומר לכם לאחר שטעמתי אותו התחלתי לשתות אותו.......כל השאר דיברו ניתחו אמרו את שלהם ואני יושב מקשיב ונהנה מכל לגימה. יופי של יין. כמו שידידי ששת אומר: כמה קברנה סיוביניון או מרלו אפשר לשתות? רוצים טעמים חדשים וטובים ופה יש לנו את זה.


ניוקי גינה -  ניוקי נימוח עם מספר ירקות כאשר הכוכב בצלחת היה הפטריות. נורית חברתי לשולחן ואני התחלנו לדוג אותם בתוך הרוטב. נו מה את אומרת נורית? היא נכנסת לשלישיה הפותחת ביחד עם הסביצ'ה והפולנטה.

פסטה בלרינת יער - פסטה המוקפת עם חמש סוגים של פטריות,ארטישוק, צנוברים וחמאת פורצ'יני. לטעמי יש פה פספוס מעבר לכך שלטעמי הפסטה הייתה עשויה מידי.



סלמון טליוליני - פילה סלמון עם פסטה שחורה. איך פסטה שחורה כי הרי זו מסעדה כשרה. אז יש שיטה לצבוע את הפסטה על ידי בזלת ו b12. הדג היה עשוי בצורה טובה והטעם של הפסטה היה מפתיע. חבל שכבר הייתי די מלא  ( מעניין למה )ורק טעמתי ביס על מנת להנות מהטעם.

פה הגיע שלב הקינוחים ומבחינתי זה היה יותר מידי לכן טעמתי רק קינוח אחד שמבחינתי הוא המועדף בזמן האחרון.
טעם חמוץ של הלימון בסוף הארוחה עם אספרסו קטן..........
ושאף אחד לא ישכנע אותכם אחרת לכו על קינוח זה.


טארט ליים - תמונה אחת שווה אלף מילים.

סאפורי - קרן היסוד 38 ירושלים
02-5617638
 

תגובות

  1. תענוג לקרוא את המילים לראות את התמונות ולחזור באמצעותך אל החוויה. וכן, הניוקי על מצע השורשים בכל רגע, היה טעים טעים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות