מסעדת ציונה - נס ציונה

לפני מספר ימים הוזמנתי על ידי בועז כתב של וואלה להיות אורח של המסעדה עם עוד מספר בלוגרים. אני רוצה לעשות כתבה על מספר בלוגרים ולכותב ולצלם כיצד אתם סוקרים מסעדה. אז התכנסנו לשם כך שישה בלוגרים וכמובן איך אפשר בלי הצלם המוכשר איל גוטמן.
די הופתעתי מהמקום. חלל גדול עם חצר בתוך סמטה ברחוב הראשי של נס ציונה. אז כן בין ראשון לרחובות לא הולכים לישון מוקדם והמקום היה די מלא. העיצוב של המסעדה מאוד פשוט שעל מדפים מונחים יצירות אומנות שניתן לקנות אותם.
המקום בכלל היה גן ילדים לפני הרבה מאוד שנים וההרגשה היא שהזמן נותר מלכת במקום.
התפריט מאוד מתאים לצמחונים אך יש בה גם מנות של דגים. קיבלנו החלטה לבשל בלי בשר אומרת הבעלים.
בתחילת הערב קיבלנו הסבר מקיף מהשף ניר תמרי שמאוד מושפע מהמטבח האיטלקי וזה היה מורגש לאורך כל הערב למרות שיש מנות שמגיעות מהודו או מנות בהשראה מקומית. כל יושבי השולחן הסכימו שהעיניים שלו נהפכו למבריקות וחיוך קטן של אושר על פניו כשהוא דיבר על אוכל. יש לי תחושה שאפגוש אותו בעתיד עוד פעם.

רוב המנות שדגמנו היו בעיקר מנות ראשונות שמוגשות במקום למרות שיש בתפריט אפשרויות רבות נוספות. אני באופן אישי בזמן האחרון מאוהב ברעיון של ארוחה סביב מנות פתיחה. 4 כאלו יין טוב ומי צריך יותר מזה?
ואכן רוב המנות היו טובות וחלק זקוקות לשיפור אבל זו כמובן דעתי הלא נחשבת.

תפוחי אדמה שרופים - אלו תפוחי אדמה שרופים עם טעם של מדורה המגיעים עם חומץ בלסמי ופסטו וכל זה יושב על שמנת חמוצה. התפוחי אדמה היו נפלאים אך אני באופן אישי מה לעשות לא אוהב שמנת חמוצה. ששת חברי לשולחן התענג.
הכל עניין של טעם אמרנו?


פנצנלה - לחפ קלוי עם עגבניות, גבינה גרוזינית ( יש דבר כזה ) צנובר וזיתי קלמטה. נכון שהלחם היה מעט רטוב בגלל המיץ של העגבניות אך לטעמי זה היה מאוד טעים.

את הערב התחלנו עם יין קברנה סוביניון 2011 של יקב אסף. לצערי משהו ביין לא זרם בטעם ולא רק אני חשבתי כך. אני מכיר אישית גם את הבעלים וגם עוד סוגים של יין מיקב זה ותמיד הם היו מוצלחים.



ארטישוק בגריל - ארטישוק צרוב בגריל עם חומץ בלסמי מצומצם ופסטו וכל זה יושב על יוגורט. וכן יוגורט זה הטעם שלי.
איזו מנה מעולה.

פיצה מרגריטה - פיצה עשויה מבצק דק אפויה בדיוק כמו שצריך. פיצה לא פחות ממעולה. עכשיו מבינים שהשף עשה שיעורי בית באיטליה.......


סיגרים מטוגנים - פה הגיעה הנפילה. מנה שלא מגיעה לשום מקום. סיגרים שממולאים בעגבניות ואגוזי מלך. השף שמע את הביקורת הלא מחמיאה. אין מה לעשות כשמהו לא טוב צריך לומר כמו שמשבחים מנה אחרת.


את הערב המשכנו עם יין מרלו 2010 של יקב כהנוב. היין טעים ביותר שעושה חשק לעוד....אהבתי.


קרוסטיני של שירה - על שום מה ולמה? שירה היתה עובדת במטבח עד לא מזמן והיא בנתה מנה זו במקום. החברה נהנו מכל ביס. במקרה היא גם הגיעה עם חברה לבלות במקום וכמובן קיבלה הרבה מחמאות. הפעם לא אפרט מה יש במנה זו....
לכו תזמינו אותה ותהנו מכל ביס.


כופתאות חומוס בקארי - עכשיו קיבלנו מנה מהמטבח ההודי. מנה נחמדה מאוד בעיקר לצמחונים שמגיעים. המנה מוגשת עם מג'דרה ויוגורט. התבלון חזק כמו שיש במטבח ההודי. חברתי לשולחן נורית מאוד אהבה וחברי ששת מעט פחות.
כל אחד והטעם שלו. ומה בקשר אלי? לא מכיר את המטבח ההודי ולכן הטעמים היו מוזרים מעט. צריך לנסות מנות אלו מעט יותר. היה טעים אבל לא יותר מזה מבחינתי.

דג לברק - זהו דג שיושב על גארטן תפוחי אדמה ומצופה בקרסט של לימון כבוש ושקדים. לצערנו החמיצות של הלימון הרגה את המנה. ופה אני חייב לכתוב שדג ככל שעושים אותו יותר פשוט כך הוא יותר טעים. אם השף לא היה שם את הציפוי של הלימון והשקדים המנה היתה לטעמי הרבה יותר טובה.

הגענו לשלב הקינוחים אך אני מודה שלא טעמית כי זה היה יותר מידי בשבילי. חברים לשולחן אמרו שהפבלובה מאוד מוצלחת ומומלצת משאר הקינוחים שהוגשו.

לסיכום: ציונה היא מסעדה מקסימה עם אוירה אחרת. רוב המנות בה טובות ויש בהחלט הצדקה להגיע למקום. המקום גם מגיש מספר מנות לאלו שלא אוכלים גלוטן וזה כבר ראוי לציון. אז תזכרו שבין רחובות לראשון לציון כדאי להביט הצידה ולראות שיש חיים שוקקים וקולינריה לא רעה בכלל.

מסעדת ציונה - ויצמן 18 נס ציונה


 

תגובות

רשומות פופולריות