מסעדת גיליז

לפני מספר ימים התקשרה מיקה האחת והיחידה ואמרה שאני חייב לאכול במסעדת גיליז שעברה למשכנה החדשה ברחוב החשמונאים בתל אביב. מה כל כך מיוחד שאלתי? תגיע ותגלה לבד. אז לפני שסגרו את הרחוב לתחבורה ציבורית בלבד הגענו למסעדה על מנת להבין מה כל כך מיוחד.

אני לא שף ואני לא אומן (נקודה מעל האות וו), אני אומן (נקודה בצד שמאל של האות וו), אני פועל במטבח ושל המטבח.
תראו לי עוד טבח שמגדיר את עצמו כך לאחר 25 שנה במקצוע והצלחה די גדולה במסעדות שלו, איש מדהים מלמלתי בליבי.


אז בשביל להבין מה מיוחד אתחיל מסוף הארוחה. המסעדה הייתה כבר ריקה והבטן מלאה וישבתי עם כוס יין לבן כאשר גילי הבעלים יצא מהמטבח עם כוס של יין וסודה מה שנקרא בפי העם שפריץ. התיישב לידי ואמר מכיוון שהמסעדה סגורה כבר אכפת לך שנעשן סיגריה ביחד? מכיוון שגם אני חוטא בעניין אמרתי יאללה. עשינו לחיים והתחלנו לדבר על החיים בכלל ועל המטבח בפרט. מתברר כי האיש נמצא בתחום למעלה מ 25 שנה והתחיל את דרכו לגמרי במקרה עד שפתח את המסעדה הראשונה בירושלים שהייתה הצלחה מסחררת באותם זמנים. מי ידע מה זה סינטה הוא אומר. היו לקוחות ומבקשים סינטיה...
לאחר מספר שנים הם עברו לעיר הגדולה ופתחו את המסעדה בנמל תל אביב שצברה הרבה לקוחות עד שמשהו השתבש במקום והוא כבר לא ראה את עצמו נשאר שם והקים את משכנו החדש ברחוב החשמונאים. ההתחלה לא קלה הוא מספר, אנשים עדיין לא מכירים אבל גם השינוי שהרחוב עובר בגלל הרכבת הקלה וגם תקופה של חופש עכשיו. אבל אני מקווה שלקראת אוקטובר נראה שינוי, ואני מאוד מקווה שכך יהיה. התשוקה של האיש לאוכל בלתי מוגבלת. הוא פרפקציוניסט ברמה מטורפת, עד שהוא לא מגיע למנה מושלמת מבחינתו הוא לא יכניס אותה לתפריט. שנתיים לקח לי להגיע למתכון שאני רוצה על מנת לייצר את הבאגט שאני מכין. מעבר לכך הוא בודק בעצמו כל חומר גלם שמגיע למסעדה ומה שלא נראה לו חוזר ישירות למשווק. את הבשר הוא מפרק בעצמו, ואין סיכוי שמישהו אחר יעשה זאת במקומו אלא עם הוא קצב מקצועי ביותר שעובד אצלו וזה קרה לזמן ממושך במסעדה שהייתה בנמל.
ואחרי שיחה כל כך מעמיקה שהשאירה אותי מאדם מקסים זה קם מהכיסא ואומר לי: בוא נרד לממלכה שלי.
ואיזה ממלכה יש לו במרתף. שטח עצום שמחולק למספר אזורים: ירקות, אפיה, חדרי קירור לבשר, ועדיין יש מה לשפר הוא אומר. חלום של כל שף המרתף שלו.
לאחר שנפרדנו לשלום ממנו ומאשתו המקסימה שהיא גם המלצרית במקום אמרנו שאסור לתת למקום כזה ליפול רק בגלל שהוא דוגל בעבודה קשה ועולם הפרסום רחוק ממנו. לא רק שאני מחזיק להם אצבעות אלא הם גם יראו אותי בשנית עם עוד חברים שאוהבים אוכל שנעשה מתשוקה גדולה.


ולהתחלה קיבלנו באגט מדהים שנאפה במקום עם שמן זית בלסמי, חמאה וזיתים מעולים.

בתחילת הארוחה ביקשתי שיכין לי מה שהוא רוצה ללא בחירה שלי.......אמרתי ולא טעיתי.

וזה הזמן לעבור להתחלת הארוחה.


עגבניות וארוגולה בתיבול של שמן זית ולימון (38 ש"ח). מנה כל כך פשוטה אבל חומרי גלם מעולים שהזכירו את איטליה.


זוג ברוסקטות שנעשות במקום במידה ולא קראתם את ההתחלה, מעליהם דניס כבוש עם בצל ופלפל קלוי ועלה של ארוגולה. חבל שזה מגיע רק כזוג. לקחת כוס יין לבן ליד ולחלום. (42 ש"ח)


שרימפס ברוטב עגבניות עם שום חמאה ופטרוזיליה. כמה השקעה יש ברוטב העגבניות הזה. (54 ש"ח)
את הרוטב כמובן ניגבתי עם הבאגט......תדאגו שהכוס מלאה ביין לבן צונן.


טליאטה - פרוסות דקות של סינטה שצרובות קלות ומגיעות עם ארוגולה שמתובלת עם מלח גס פלפל ולימון. כמה פשוט ככה טעים. (62 ש"ח)

עיקריות:


הגברת קיבלה 3 פילטים של דניס שנצרב קלות. מעולה היא אומרת.......


שוק טלה: גילי החליט שאני אטעם שוק טלה שבושל 4 שעות עם ירקות שורש ויין אדום. כתוספת קיבלתי צלוחית אורז כאשר כל פעם אני מוסיף מעט לרוטב המאלף. בדיוק מנה של פרובאנס. הבשר נשר מהעצם התחבר לו בעוד מעט רוטב לקח איתו מעט אורז והחגיגה בעיצומה.


למרות שהיינו די מלאים גילי לא ויתר והגיש לנו מאפה תפוחים מבצק עלים שהוא עושה במידה וזה לא מובן עד עכשיו עם גלידה וניל מעולה......שהוא מכין בעצמו.

גיליז- חשמונאים 105 תל אביב
טלפון: 03-6057777
 

תגובות

  1. כל הכבוד, אין ספק שכאשר אומנות האוכל הטוב פוגשת באומנות התיאור במילים ובתמונות מתקבל מוצר שניתן לכנותו "גן עדן".
    ביום שני אני בתל אביב וללא ספק אני בגיליז.
    תודה על הטיפ המאלף.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות