מאיר השמן

לפני מספר ימים באחת משיחות הטלפון עם השף איל לביא הוא מספר לי שהוא מעביר סדנת בישול אצל מאיר השמן בבת ים ומבקש ממני לבוא לצלם לעזור לו מעט ולכתוב פוסט. מאיר השמן? שמעתי כבר את השם בעבר אבל לא ידעתי באמת במה מדובר. תבוא ותראה הוא ענה לי בנחרצות. הגעתי לבת ים ביום שישי לכתובת שאיל נתן לי, והגעתי סקרן למקום.


באולם לא גדול במיוחד עם מספר שולחנות ומטבח מקסים מצאתי מספר לא מבוטל של אנשים שהגיעו לסדנת אוכל שהעביר השף איל לביא בהתנדבות תמורת 200 שקלים לאדם. לאחר שהגעתי למקום התברר לי גודל הנתינה של מאיר שכולם קוראים לו: מאיר השמן. האיש המקסים הזה מכין כריכים ל 800 ילדים חסרי יכולת כל בוקר ובצהריים הוא שולח 120 חמגשיות עם אוכל חם. אין אפשרות להישאר אדיש לנוכח גודל הנתינה של האיש הזה.
וביום הזה שהגעתי כל הנוכחים חגגו 15 שנות פעילות של מאיר.


מאיר שבעברו היה איש נדל"ן ועבר אירוע מוחי החליט לאחר השיקום שהוא תורם לקהילה. בתחילת דרכו הוא התנדב בבית השאנטי ושם הוא נחשף לגודל המצוקה שיש בקהילה ולאחר מספר חודשים הקים מטבח משלו בעיר בת ים והתחיל לחלק ארוחות לילדים שמגיעים מבתים במצב כלכי די קשה. בהתחלה היו עשרה ילדים ומהר מאוד עשרים ילדים וככל שהשמועה םשטה בעיר הגיעו עוד ועוד ילדים רעבים לאכול אצלו. מאיר שלא נתמך על ידי גוף ממשלתי או עירוני אוסף תרומות מאנשים ומפעלים שמספקים מזון וכך הוא מצליח להאכיל כל יום הרבה מאוד ילדים.
בסוף היום כל כך שהתרשמתי ממפעל חייו שפשוט אני לא מבין איך אדם כזה לא מדליק משואה ביום העצמאות.
האיש המקסים הזה לא מחפש לעצמו רווחה כלכלית או פרסום כלשהו, כל מה שמעניין אותו זה להאכיל ילדים רעבים.
אם נלך אחורה נראה שהרבה מאוד ילדים רעבים שאכלו אצלו התגייסו לצבא והפכו לאזרחים טובים במדינה.
נו ולאחר כל זאת אם איל לביא מבקש ממני לבוא שאני אגיד לא? כן רוב הדברים שאנו עושים בחיים זה למען עצמנו אבל כשיש לנו מספיק אז למה לא לתרום כל אחד לפי היכולת שלו?
כנאמר: שתמיד נהייה בצד הנותן.........ואם אתם קוראים שורות אלו ואתם שומעים על סדנת שף שנערכת במקום תרשמו ותגיעו כי מעבר הארוחה הטעימה של טובי השפים שנערכים במקום זו מצווה לתרום למפעל חייו של מאיר השמן.

השף איל לביא הביא מספר מנות מדהימות וביד אומן בישל לנו מספר מנות מדהימות.
על הקינוח הייתה ממנוה רות אוליבר האישה והאגדה וכל מילה מיותרת....אני מאוהב בה.

קוביית סלק ובתוכה טרטר סלמון.......

תמר ממולא ב......עגל ועשבי טיבול עשוי על הגריל, בליווי סלט בורגול.
מנה מטורפת.

מכירים ביסטיל? יופי לכם...איל עשה מנה דומה רק עם דג.
פירה עם דג שבושל בשמן זית ושום וכל שאת הפך לקציצה שטוגנה בשמן וישבה על ג'וליינים של מלפפונים ולבנה מתובלת. השף איל לביא מפתיע כל פעם מחדש.

והנה מגיע הקינוח המטורף של רות אוליבר.
גלילת בצק סיגר במילוי גבינה ודובדבנים ברוטב דובדבנים מצומצם עם סוכר ועוגת שוקולד.


וכמובן קרדיט ענק לסו שף חן שבשקט בשקט עשה עבודת קודש, יבוא יום ותשמעו עליו בגדול.







תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות