מסעדת מורדוך ירושלים

לשוק מחנה יהודה בירושלים יש קסם מיוחד, וההליכה במעלה רחוב אגריפס מביאה אותי חזרה לריחות ילדות שעולים מהסירים של מסעדות פועלים. וכך אני מוצא את עצמי מטייל באזור לפני שאני מגיע לבית המלון שאני אמור להתארח בו והריחות מעוררים לא רק זיכרון אלא גם את כל מיצי הקיבה. אז חשבנו לחזור בשנית למסעדת שמולה שמאוד אהבנו לפני מספר שבועות. בעודנו צועדים אני רואה שלט של מסעדה שמבחוץ רואים על הגז מספר סירים מעוררי תיאבון.
"מורדוך" היה כתוב בשלט ובעודי מציץ פנימה ביקשתי לראות את התפריט. בואי ננסה מה יש להפסיד אני אומר לגברת והיא מסכימה איתי לשם שינוי. התיישבנו לשלוחן ומלצרית חביבה ניגשה ושניה אחרי אני שואל: מה הכי מיוחד?
יש מוסקה, ממולאים, קובות מכל מיני סוגים, סופריטו בשר ועוף.
התלבטות קלה לאחר הסבר קל והזמנו מנה סופריטו בשר, מנה של קובה סיסקה, ואם אפשר בצלחת אחת קטנה אורז שעועית לבנה ומעט במיה.
פתחנו במספר סלטים קטנים ופיתות ולאחר מספר כבוד הונחו לאחר כבוד המנות שביקשנו.
טעימה מכל דבר ומהגרון יצאו קולות שלא קשורים לאוכל.


השעועית שהייתה נימוחה ישבה על אורז לבן, ובצד במיה שבושלה בעגבניות, מנה של אושר.


הסופריטו הורכב ממספר נתחים של בשר שבושל מספר שעות עם תפוחי אדמה רכים.
המנה מאוד גדולה ונדיבה ובהחלט נותנת תמורה למחיר.


קובה סיסקה : זו מנת קובה שבתוכה מסתירה נתחי בשר שבושלו ונקצצו בדיוק כמו שקובה אמיתית צריכה להיות,
המעטפת מעט קשה, והרוטב חמצמץ  שבושל עם קישואים, די דומה לקובה חמוסטה המוכרת אך הטעמים שלה חזקים יותר והבשר הקצוץ עושה את ההבדל.
על כל האושר הזה ועוד בירה אחת שילמנו 140 ש"ח. בהתחשב בגודל המנות בהחלט יש תמורה למחיר.
המלצה: להגיע מוקדם כי בשעות הצהריים המאוחרות יש סיכוי שחלק מהמנות חוסלו ולא תקבלו אותם.

למחרת בדרכנו הביתה לקחנו קובה סלק שהייתה מעולה ומנה של מוסקה שמעט אכזבה ונתונה לשיפור לטעמי אבל כנראה שרף המוסקה אצלי גבוה כי אני מגיע מבית שהמוסקה היא סוג של מנת הדגל במטבח הבולגרי.

מורדוך: אגריפס 70 ירושלים.

תגובות

רשומות פופולריות