פסטיבל ניוקי במסעדת פיאנו פיאנו

אחת לשנה חוגגת העיר ורונה קרנבל המשמר מסורת עתיקה בת למעלה מ-470 שנה, האירוע בא לציין את סיומה של המגיפה שפקדה את העיר בשנת 1660, בתום המגיפה החלו תושבי העיר לציין אחת לשנה את סוף תקופת הסבל והרעב באמצעות חלוקת "ניוקי" לתושבי העיר.
"הניוקי" הוא מאכל עממי באיטליה ונפוץ בכל העולם, הניוקי עשוי ממחית תפוחי אדמה וקמח, חתוך לפיסות קטנות המבושלות בישול קצר במים רותחים, ומוגשות במגוון גדול של צורות ורטבים.

נחזור לורונה, אלפי תיירים ומקומיים מגיעים לחגוג בפסטיבל שמתקיים כל שנה לקראת סוף פברואר, ממלאים את רחובות העיר ונהנים מאווירת חג אותנטית ובלתי נשכחת .



המסעדות האיטלקיות, 'פיאנו פיאנו' (יקנעם וכפר סבא) החליטו לעשות גם לקהל הישראלי מיני פסטיבל 'ניוקי' שיתחיל ב-28.2 ויסתיים שלושה שבועות לאחר מכן ב-21.3 . השף רועי חנין, השף הראשי של המסעדות בנה יחד עם נמרוד מורן, שף הסניף בכפר סבא ודייב ביגיו, שף הסניף ביקנעם תפריט ספיישלים שכולו מורכב מסוגי ניוקי שונים וממגוון גדול של רטבים. התפריט המיוחד יוגש בצמוד לתפריט

כמובן שלא ויתרו לנו והגישו מספר מנות שאופייניות למסעדה. 

קרפצ'יו סלק - אחת ממנות הדגל של המקום. טעם חמצמץ וטעים שמשתלב עם גבינת פטה.


סלט קפרזה - פתיחה מצוינת המבוססת על סלק.


פיצה קלאסיקו - פיצה ללא רוטב המבוססת על גינה בלבד. הבצק דק ופריך כמו באיטליה.


ארטישוק שיושב על שמנת חמוצה. אומנות לשמה.


ועכשיו למנות שלשמן הגענו: קשה להצביע על מנה מועדפת. יש ניוקי עם טעמים קלים ויש ניוקי עם טעמים עזים יותר. כל אחד והטעם שלו.


ניוקי פרטובלו - למרות הרוטב העשיר מרגישים את הטעם החזק של הפטריות.


ניוקי 4 גבינות - אחת המנות היותר עדינות בטעם. 


ניוקי כמהין - טעם חזק של כמהין בדיוק כמו שצריך להיות.


ניוקי קרבונרה - רוטב זה בדרך כלל מגיע על מנה של ספגטי. השילוב עם הניוקי היה מפתיע וטעים. הבייקון מקפיץ את המנה עקב המליחות. הפתעת הערב.


ניוקי סלק - כאן הגענו למנה המנצחת של הניוקי לפי טעמי. הניוקי היה נימוח עם טעם עדין ביותר. התחרות של המנה המנצחת הייתה בין זו לבין הקרבונרה.......תצטרכו ללכת לטעום ולהחליט לבד.


איך אפשר בלי קינוח?

קרם בורלה סמיפרדו - כבר כתבתי על זה בפוסט בעבר. אחד הטובים שאכלתי.



פחזניות במילוי קרם פטסייר בתוך אמבט שוקולד - חברים יקרים: לא לוותר...כל מילה מיותרת.



מסעדות פיאנו פיאנו :
סניף: וויצמן 207, מתחם G, כפר סבא , 09-7688778

סניף: התמר 2, מתחם G, יקנעם, 04-9121912

תגובות

רשומות פופולריות