צור - עולם של יין


'טועמים עולם' האירוע השנתי של 'צור עולם של יין' התקיים  בפעם השישית במלון לאונרדו סיטי טאוור רמת גן. כ-900 ייננים בכירים ובעלי יקבים מהארץ והעולם, עיתונאי יין, אנשי עסקים ואוהבי יין לקחו חלק באירוע וביניהם נתן ומורדי הרצוג מיקבי הרצוג ומבכירי תאגיד 'רויאל ווין', הלנה קומבסוס מיקב שאטו קלארק אדמונד דה רוטשילד, אוליביה קאולייר מיקב שאטו לאוויל פויפרה, רמו בן שושן הבעלים של כרמל מזרחי, יעקב ברג מיקב פסגות, יורם שלום מיקב אלכסנדר ויוסי שור מיקב 1848.




'טועמים עולם' אירח השנה 20 יקבים כשרים מהארץ ומעולם, עם מעל ל-150 סוגי יין שונים, חלקם הושקו בפעם הראשונה בישראל. המשתתפים באירוע נהנו מטעימות יין, שיכרים וליקרים שונים לצד הסברים של היצרנים והיבואנים וסדנאות של הייננים המומחים של יקבים מהטובים בעולם. בנוסף לדוכני היין והאלכוהול הוגשו מנות אוכל המאפיינות מטבחים מרחבי העולם.
כמובן שהיה ייצוג ליינות ישראלים כשרים שהחביב עלי הוא יקב פסגות. היינות שלהם צעירים מידי ומי שרוצה יין עוצמתי וחזק שיקנה אותם ויפתח אותם בעוד שלוש או ארבע שנים.



הדבר שתפס את ליבי באירוע זו היכולת המופלאה של יין שמחבר בין חילוניים ודתיים. בין טעימה לטעימה הצלחתי לתפוס שיחה עם מספר אנשים דתיים חרדים בעלי חנויות של יין, או משווקים של יין והשיחה הייתה קולחת ונעימה. לא קיבלתי הרגשה של לא רצוי או "מוקצה" ומרגע לרגע למרות ההבדלים בגישה התחלנו לחבב אחד את השני. התובנה העיקרית מכל הערב המקסים הזה שאפשר לגשר באמצעות יין ואוכל ולהגיע להסכמות בכל מיני נושאים. לא סתם נכתב: ויין ישמח לבב אנוש.........ןהחברה מבינים ביין ויודעים להנות ממנו. נו יש מה לשתות בפסח אמרתי, ואחד החברה ישר אמר לי: פורים זה הסיפור האמיתי, זה החג שבו אנו שותים, ושותים, ומותר בסוף הערב להיות שוטים. חייכתי בהנאה מרובה עשינו לחיים וכל אחד הלך לדרכו עם הרבה מחשבה וחיוך.


בין היקבים אשר השתתפו השנה באירוע:

 Herzog Wine Cellars ((קליפורניה, Hagafen ((קליפורניה, Psagot ((ישראל, Tzafona (קנדה), Flechas De Los Andes (ארגנטינה), Chateau Clarke- Rothschild,(צרפת)  Koenig (צרפת), Château Leoville Poyferre ,(צרפת)  Château Giscours Margaux  ,(צרפת) Porto Cordovero,(פורטוגל)  Ramon Cardova ,(ספרד) Bartenura  ,(איטליה)Goose Bay (ניו זילנד), Château Grand Puy Ducasse (. (צרפת

'טועמים עולם' הינו המקבילה הישראלית לאירוע KFWE (Kosher Food & Wine Experience) המתקיים ב-6 מקומות ברחבי עולם (לוס אנג'לס, ניו יורק, פריז, לונדון, תל אביב ומיאמי) ונחשב לאירוע טעימות היין והאוכל הכשר הגדול והיוקרתי ביותר בעולם.

``צור עולם של יין`` הינה חברה ליבוא ויצוא יינות ומשקאות אלכוהוליים, כשרים לישראל וממנה מכ-40 יקבים בארץ ובעולם. בנוסף, צור עולם של יין משווקת ליקרים ממיטב היצרנים בארץ ובחו״ל. בין המותגים השונים ניתן למצוא ליקרים של Walders ,herman Jensen, Morad, Bicerin, Schmerling, ,Sabra Vincenzi ועוד.

לפרטים נוספים באתר של צור עולם של יין: http://www.zurage.com

תגובות

רשומות פופולריות