טש וטשה

לפני שנה בערך פתחו הזוג המקסים מיקי מיראל ואשתו יפעת טללייבסקי מקום שמח במיוחד הכולל אוכל ומוסיקה גיאורגית. כשיש מוסיקה ואוכל והרבה יין לא נשאר יותר מידי אלא להנות לשיר, ולרקוד על השולחנות כי מיקי יודע לעשות שמח. מי שלא דובר את השפה יכול לומר לעצמו כי אין לו מה לחפש שם ופה הטעות. את השפה אני לא מכיר, האוכל במבחר גדול וטעים  רקדנים שעושים שמח, בירה צוננת עם חיזוק קל של וויסקי והרי לכם מקום שעושה טוב על הנשמה.
איך אומרים יאסו בגיאורגית?
המקום שוכן ביפו לפני שוק הפשפשים, והמבנה אבן מעוצב בצורה פשוטה ונעימה שלאחר מספר דקות מקבלים את ההרגשה שהם מארחים בבית שלהם. למטבח הוכנסו מספר מאמות שמבשלות את האוכל המסורתי וזה בהחלט מורגש בטעם.
כל מה היא אוטנטית שתקבלו בכל בית גיאורגי.


התיישבנו סביב השולחן מספר בלוגרים ועיתונאים והמנות התחילו להגיע בקצב מסחרר. הדבר הכי בולט שכמעט בכל מה יש אגוזים והרבה. הדבר השני שבולט הוא הבצק. הרבה מנות שהמרכיב הוא בצק אך כל בצק שונה בטעמו מקודמו. כל מנה והבצק המיוחד שלה.......שורה תחתונה: זה טעים, מאוד טעים. וכן למחרת צריך לעשות אימון כפול בחדר כושר אך המאמץ שווה את הארוחה. היכן הבעיה? לקום ולרקוד בין מנה למנה אך לשם כך המציאו את האלכוהול שזורם שם ללא הפסקה.


משולש פחאלי- 3 ממרחים של תרד, כרוב וסלק עם אגוזים, שום וכוסברה

טשה עיר- גלילות חציל במילוי טחינת אגוזים ושום: מנה מעולה שרשמה התלהבות מכולם.

שושקות- פלפלים קלויים במילוי גבינת סולוגוני גרוזינית ונענע

לוביו – החומוס הגרוזיני : שילוב של שעועית לבנה ושעועית חומה. נשמע מוזר? גם לי עד שטעמתי.



ואזיס דולמה- עלי גפן ביתיים במילוי בשר ואורז ובליווי יוגורט. מנה שמאוד מזכירה את המטבח שגדלתי עליו. השילוב של עלי הגפן עם היוגורט הם סוג של חתונה קתולית.


חינקלי - אחת המנות שהכי מזוהות עם המטבח הגיאורגי. זה מגיע במילוי של פטריות עבור הצמחוניים ויש במילוי בשר. מגע קל של הכיסון ברוטב השזיפים המסורתי והשמחה בפה גדולה. הבצק מעט קשה וכשמגיעים למילוי......נפלא.


סציבי - חזה עוף קל עטוף בטחינה אגוזים. גם כאן העסק נשמע מוזר עד שטועמים ונהנים.

צ'יפס חטאים - פרוסות עבות של צ'יפס עם גבינה גרוזית שהחום מתיך אותה שום ופפריקה. בירה קרה ליד מתבקשת.

ועכשיו הגיעו מנות הדגל מהמטבח הגיאורגי - חצ'פורי. זה הגיע בשלשו גרסאות שכל אחת טובה מקודמתה. לא יכול לומר מה טוב יותר. מה שבטוח זה שהמאמות עושות עבודה מדהימה במטבח.



חצ'פורי אצ'רולי - מאפה בצורת סירה ממולא גינות וביצת עין.

חצ'פורי מגרולי - מאפה שמגיעה בצורה עגולה וכולו שילוב של מספר גבינות. חובה לאכול את זה חם חם........

חצ'פורי יהודי - מאפה בצק עלים ממולא גבינות ותרד.


לקינוח איך לא קיבלנו את המנה שהכי קשה לומר אותה אך הכי קל לאכול ולהנות ממנה: צ'ורצ'חלה.


כתובת: בית אשל 31 , שוק הפשפשים, תל אביב – יפו
03-6771373





תגובות

רשומות פופולריות