אמיליה ברחובות

בשבוע שעבר הוזמנתי לרחובות לדגום את המנות של מסעדת אמיליה. יש יום הולדת לילד הודעתי לאלון אחד הושתפים ובלי לחשוב יותר מידי הוא מודיע: מצוין. תחגגו אצלנו. לילדים יהיה מה לאכול שאלתי בחשש? בוודאי הוא אומר. מבטיח לך שהם לא יתאכזבו. איך היה שאלתי בסוף הארוחה את הילדים? רוצים עוד פעם אמרו ביחד.......

מסעדת אמיליה נפתחה לפני מספר חודשים ונראה כי סיימה את תקופת ההרצה שלה. המנות מאוד גדולות ובהחלט יש תמורה לכסף. לדעתי אם מסעדה זו היתה ממוקמת בת"א המחיר של כל מנה היה הרבה יותר גבוה.
מי שעומד מאחורי הסירים והמחבתות זה השף לירן בלו. הוא בעל תואר שני אך אהבתו הגדולה נמצאת במטבח. האיש מאוד יצירתי ומאחורי כל מנה יש קודם כל הרבה מחשבה. 


לא הספקנו להתיישב והמנות זרמו לשלוחן.  אלון התעקש שנדגום כמה שיותר מנות למרות שהסברנו לו שיש גבול לכמה שאפשר......שמעתי אותך מטושטש אמר בחיוך ונעלם במסעדה.



סביצ'ה- מנה המורכבת מדג סלומון כבוש בתפוזים לימון בצל סגול ועשבי תיבול וכל זה יושב על קרם חצילים. 38 ש"ח.



רביולי סלק - כיסוני סלק במילוי גבינות פטה וריקוטה תרד ושמן כמהיןץ מנה יפה וטעימה ביותר. ללא ספק אפשר להכריז עליה לא רק כמנה סקסית אלא כמנת פתיחה הטובה ביותר....תמיד צריך לבחור מנה כזו. 46 ש"ח.



חציל מדורה - חציל שלם מקולף עם יוגורט צאן טחינה וסילאן.אהבתי..... הגברת יותר. 36 ש"ח.



קפרזה אמלפי- סלט המורכב מעגבניות שרי ותמר,מוצרלה מבאפלו, שמן זית גרידת לימון ובזיליקום.הולך צצויין עם הפוקצ'ה החמה.



ארטישוק - ארטישוק שנצלה בגריל שיושב על עדשים שחורות ופרמג'ן. 36 ש"ח. סוף סוף מישהו מכין עדשים שחורות כתוספת ומוציא מנה קלילה. 

כרובית אפויה בתנור - מנה שהצבע שלה ממש לא משהו אך הטעם....מעולה. הכרובית מוגשת עם טחינה ויוגורט. טעם שונה משהו ממה שאני רגיל לשם שינוי. וטוב שכך.

בשלב הזה היינו די שבעים וחשבנו להפסיק כאן אמרנו לאלון  וללירן השף. בסדר הם אמרו כבר נוציא לכם את העיקריות. 
אפשר מנות קטנות יותר שאלתי? ברור שלא היתה התשובה.



פיש אנד צ'יפס - זו המנה העיקרית שהילד הגדול בחר. המנה מגיעה בתוך סלסלה מקסימה. זהו פילה של דג מסוג קט פיש שמוגש עם איולי לימוני. הילד מאוד אהב. המנה מאוד גדולה ומכובדת. 59 ש"ח.

אמיליה בוערת - זה המבורגר 250 גרם שמוגש בתוספת צ'יפס. ההמבורגר מאוד עסיסי. גם המבורגר צריך לדעת להכין כמו שצריך. מאוד מומלץ לילדים. 54 ש"ח.


סינטה על אבן - חתיכות סינטה שמוגשות וצריך להניח אותן על אבן רותח. יש משהו מאוד יפה בהתעסקות הזו. לא פעם ראשונה שאני כותב על מנה זו. הנתחים היו טובים...מחל גס ופלפל שחור והמנה מושלמת. 98 ש"ח למנה.



שרימפס - שרימפס שיושב בתוך חמאה יין לבן טימין ומרווה. לדעתי זו צורת ההכנה הקלאסית והטובה ביותר של שרימפס.68 ש"ח. 



פנה פירות ים - פסטה פנה שחורה המוגשת עם שרימפס וקלמארי ברוטב שמנת יין לבן ופרמג'ו. הילד הקטן טעם והתלהב. הפתעת הערב מבחינתי. 68 ש"ח. מכיוון שמנה זו מעט כבדה ממליץ לחלוק בה.


מוכנים לקינוח שאלו? לאן בדיוק זה יכנס? אל תדאג אמר אלון..... לאט אבל בטוח. נתפשר על שני קינוחים הוא אומר.

גופרה בלגית - מוגש עם בננות בקרם טופי נוטלה בוטנים וגלידת וניל. מתוק וטעים 38 ש"ח. לצערי התמונה של מנה זו לא הצליחה....מבטיח בפעם הבאה.




הבית של פיסטוק - קינוח לא שגרתי המורכב מקרם שמנת וניל מי ורדים קראמבל פיסטוק ובלסאמי מצומצם. 32 ש"ח. הרעיון של קינוח זה מגיע מהמלבי אומר השף. שיחקתי במטבח וזו התוצאה. תמשיך לשחק אמרתי לו...ואני להשמין.



אמיליה - הרצל 213 רחובות.

08-6221033




תגובות

רשומות פופולריות